Kedves Testvérek!
Újságunk
egy éves lett. Sok mindent lehetne írni, szépet – jót várnánk talán ez
alkalomból. Mire kézhez vesszük az újságot, már tudjuk, hogy lelkésznőnk elmegy
a gyülekezetünkből. Nagyon sajnálatos és szomorú, hogy így alakultak a dolgok.
/A gyülekezetünk helyzete ugyanilyen ./ Ezen pedig változtatnunk kell! Kérni
kell Istent, hogy adjon útmutatást és bölcsességet, hogy tanuljunk a múlt
hibáiból, és még jobban ragaszkodjunk Isten vezetéséhhez. Ez mireánk Jézus
Krisztusban hívőkre még jobban vonatkozik. Nem adhatunk alkalmat arra, hogy
miattunk káromolják és gyalázzák Istent! Ha mi lélek szerint élünk, akkor lélek
szerint is járunk. A lélek gyümölcseit kell teremnünk! Nem a test
cselekedeteit. A test cselekedeteit olvashatjuk a Galata 5. 19-21. „ A
testnek cselekedetei pedig nyilvánvalók melyek ezek: házasságtörés, paráznaság,
tisztátalanság, bujálkodás, bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés,
versengések, gyűlölködések, harag, patvarkodások, visszavonások, pártütések,
irigységek, gyilkosságok, részegségek, tobzódások, és ezekhez hasonlók:
melyekről előre mondom, akik ilyeneket cselekszenek, Isten országának örökösei
nem lesznek” Tehát , ha ezeket cselekedjük, nem ment meg a keresztség,
a konfirmáció, az egyház, a templomba járás sem. Csak és csakis kizárólag a
Jézus Krisztusba és az Ő áldozatába vetett hit! De ennek következményei vannak.
Bűnbánatot kell tartani, meg kell vallani Istennek, bűnbocsánatot kell kérni
Istentől és embertársainktól is, de ezeket el is kell hagyni, nem bennünk
maradni! Meg kell térni, újjá kell születni. Isten, Jézus Krisztusban nyújtott
kegyelmét el kell fogadni. Isten igéje mindenre rávilágít. Ez a Bibliában van
leírva, de ehhez olvasni kell Isten igéjét, erre időt kell szakítani, ehhez
áldozatot kell hozni. Isten kegyelme ingyenes, de ennek következményei kell,
hogy legyenek az életünkben. Ez láthatóvá kell hogy legyen. Mert a lélek
gyümölcsei is nyilvánvalók. Galata 5. 22-24.”De a Léleknek gyümölcsei: szeretet, öröm,
békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség. Az
ilyenek ellen nincs törvény. Akik pedig Krisztuséi a testet megfeszítették
indulataival és kívánságaival együtt” Olvassuk el még ehhez:
1.Kor.6.9-11;Efezus 5.5-6;Kolossé 3.5-8. Sok igehely van még, de mindet nem
tudom itt felsorolni. Mindenki előveheti a Bibliáját és olvashatja. Csakhogy fontos ez nekünk?! Vagy a Bibliát is
csak emberek írták? Vajon nem Isten írott beszéde! Fáj, hogy vannak sokan, akik
így gondolják. Az apostoli levelek, mint gyakorlati útmutatást adnak a
Krisztusban hívőknek, hogy hogyan kell élni ebben a világban a Krisztus
követőknek. Sokat lehetne még írni, de akkor nem maradna hely másoknak. Így
arra bíztatok és kérek mindenkit, aki olvassa az újságunkat, hogy vegye elő
bátran a Bibliáját, amit kapott konfirmációja alkalmából, vagy máshonnan. Ne
hagyjuk porosodni valahol a polcon, hanem legyen rojtosra lapozva, hogy életre
keljen! Új életre keljen! Kedves Testvérek! Nem arra törekedtem, hogy ez az
írás szépen megfogalmazott legyen, hanem hogy ébredjünk fel végre az álomból.
Végezetül kérek mindenkit, aki szívén viseli a mi kis gyülekezetünket, hogy kérje
Istent, hogy olyan „pásztort” küldjön nekünk, aki valóban szívén viseli azokat,
akikhez küldetett. Aki nem csak elméletben elöljárónk, hanem gyakorlatban is.
Hiszen Jézus Krisztus gyülekezete nem igazakból áll, hanem megtért és
megigazított BŰNÖSÖKBŐL !
Mert Jézus Krisztus sem az igazakért jött, hanem a bűnösökért.
Laczkovszki Zoltán
Felügyelő
Vissza a tartalomhoz
M i Atyánk
Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy
Szenteltessék meg a te neved.
Jöjjön el a te országod.
Legyen
meg a te akaratod,
Mint
a mennyben, úgy itt a földön is.
Mindennapi
kenyerünket
Add
meg nekünk ma,
És
bocsásd meg vétkeinket,
Miképpen
mi is megbocsátunk
Az
ellenünk vétkezőknek.
És
ne vígy minket a kísértésbe,
De szabadíts meg a gonosztól,
Mert tiéd az ország, a hatalom és a
dicsőség
Mindörökké. Ámen
Olyan sokat vétünk a Mi Atyánk ellen.
Nem véletlenül írta azt Luther Márton, hogy a „Mi Atyánk” a legnagyobb mártír:
olyan sokat kell szenvednie amiatt, hogy sokszor lélek nélkül és figyelmetlenül
ledaráljuk, elhadarjuk. Úgy teszünk, mintha imádkoznánk, s közben talán csak a
szánk jár, de a gondolataink egészen másutt vannak. Sok szépet el lehet mondani
erről az imádságról. Ezt imádkozzák talán a legtöbben a világon. Több mint egy
milliárd ember bizonyosan ismeri. Talán ez az imádság, amit az édesanyánk először
tanítgatott nekünk. Ennek egy-egy foszlányát még azok is ismerik, akik
egyébként messze sodródtak Istentől, vagy soha nem is voltak az Ő közelében, de
ha egy-egy temetésen hallják, ismerősen cseng egy-egy mondat a számukra, s
talán meg is kívánják, hogy megtanulják.
Mégis
sokat vétünk ez imádság ellen. Pontosabban Isten ellen, akihez ezt imádságként
mondhatnánk, de sokszor nem azt tesszük. Talán ha egy kicsit jobban értjük,
hogy mit is jelent egy-egy mondata, egy-egy kifejezése, egy-egy kérése, akkor
jobban tudjuk majd imádkozni is. Jézus ezzel az imádsággal nemcsak egy imát
hagyott ránk, hanem mintegy összefoglalta azokat a szempontokat is, amik
imádsággá tesznek valamit, amit mondunk. A Mi Atyánk minta is. Modell, amiről
leolvashatók azok a fontos ismérvek, amitől imádság valami, amit Istennek
címezve elmondunk.
Mit
tudunk meg Jézusról? „történt egyszer,
hogy valahol imádkozott, és mikor befejezte, így szólt hozzá egyik tanítványa: „Uram, taníts minket is imádkozni…”
Ezek szerint Jézus szokott imádkozni. Miért kellett neki imádkoznia? Az Isten
Fiának, akinek adatott minden hatalom mennyen és földön. Mire lehet neki
szüksége? Mi az, amit kérnie kell az Atyától? Mert fejünkben a legtöbbször
imádság = kérés. Ha szükségünk van valamire, megyünk Istenhez és kérjük. Ha
nincs szükségünk – akkor nem imádkozunk? A legtöbben nem. Ha baj van, ha már
csak az imádság segít – akkor megpróbáljuk. Ártani nem árthat – mondta a
múltkor valaki. Pedig árthat! Ha valaki lélek nélkül ledarálja például a Mi
Atyánkot, azzal vétkezett! Képmutató. Úgy tett, mintha imádkozna, de sem a
szíve, sem az értelme nem volt benne.
Jézus
nem így imádkozott. Jézus úgy imádkozott, hogy megkívánták tőle. Nem tudjuk mit
kívánt meg Jézustól, de nyilvánvalóan sokkal bensőségesebb volt Jézus imája,
mint ahogy azt az illető megszokta. Valami olyan többlet jelent meg az Atya és
az egyszülött Fiú kapcsolatában, amire minden hívő vágyakozik, hogy ilyen
kapcsolatom lehessen az egyszülött Fiúval, az én Urammal, és Őérette az én
mennyei Atyámmal. Itt a gyermek imádkozott, és ez egészen más, mint amikor
imaszöveget mond valaki.
Olyan
sokféle tévedés él a fejünkben az imádsággal kapcsolatban. Valaki egyszer azt
mondta, hogy az imádság a tehetetlen ember próbálkozása. Nem jellemző? Egy
bizonyos határig Isten nélkül egymagamban is elboldogulok, nincs Őreá
szükségem. Amikor elérkezem a lehetőségeim határához, és tehetetlenné válok,
akkor próbálkozom, hátha itt be lehet kapcsolni Istent, és ilyenkor imádkozom..
A Szentírás azt tanítja, hogy az imádság nem a tehetetlen ember próbálkozása,
nem a vágyakozó ember illúziója és nem a vallásosnak a kötelessége, amit
teljesítenie kell, hanem a gyermeknek az előjoga. Lehetőség, amit csak az tud
gyakorolni, aki már gyermek, aki Isten gyermekévé lett. És ki lett azzá? „Akik
Jézust befogadták, azoknak megadja azt a kiváltságot, hogy Isten gyermekeivé
legyenek” /János1,12/ Akik az Ő nevében hisznek. Ők jönnek az
Atyjukhoz, és mondják, ami a szívükben van. Akkor is, ha éppen nincs mit
kérnünk? Akkor is! Jól néznénk ki mi szülők, ha csak akkor állnának szóba
velünk a gyerekeink, ha valamit kérnek. Ahol szeretetkapcsolat van, ott
beszélgetnek. Sokszor úgy is hogy nincs különösebben mit megbeszélni. Ahol
szeretet van, ott beszélgetés van. Ott nem csak akkor rohanok oda, ha
segítségre van szükség. Egészen hamis és torz elképzelések élnek sokak fejében
az imádsággal kapcsolatban, mert sokan nem ismerik, mit jelent Isten
gyermekének lenni, és Isten gyermekeként beszélgetni az Atyával. Minden
alkalmat megragadni arra, hogy beszélgethessek vele.
Többször
használja az Ószövetség az imádságra ezt a kifejezést: kiöntötte a szívét az
Úrnak. Ami éppen benne van. Ez óriási lehetőség, és élek ezzel a lehetőséggel.
Ezt jelenti imádkozni. Jézus mindig így imádkozott. Valószínűleg ezért van az
is, hogy szüntelenül imádkozott, a legelképesztőbb helyzetekben. Szándékosan
nem mondom, hogy sokat imádkozott, mert akkor mindjárt azt kérdezi valaki:
mennyi az elég: Mintha ezt lehetne szabályozni az emberi kapcsolatokban is.
Szakadatlanul imádkozott, amikor csak lehetősége volt rá. Nem az a fontos, hogy
sokat, hanem hogy szüntelen. Legyen meg a a helye az életünkben, amikor csak
imádkozunk, egyébként mindig lehetséges. Az imádkozó ember megtapasztalja,
hogyan segíti a munkáját az, hogy még munka közben is tartja a kapcsolatot az ő
Atyjával. Mert az Ő személye a legfontosabb, aki meghatároz mindent.
Cseri Kálmán: Taníts imádkozni könyvéből
Vissza a tartalomhoz
Vers
Túrmezei
Erzsébet: A legnehezebb kérés
„Legyen meg a te
akaratod!”
Ha elkerülnek gondok
bánatok,
Könnyű kimondani. De ha nehéz
Órák jönnek s az öröm
ködbe vész?
Ha a szív vérzik, a
lélek zokog,
Ha éjszakának tűnnek
nappalok,
Eltördelni mégis a
mondatot,
Hogy „legyen meg a Te
akaratod!” ?
Inkább sikoltanék:
„Atyám, ne, ne!
Miért kell ennek így
történnie?!”
Szívem keserű
lázadásba jut,
Ha érthetetlen előtte
az út.
Sírva tesz fel kínzó
kérdéseket:
„Én Istenem, hát ez a
szeretet?!”
Aztán elcsitul:
„Bocsáss meg, Atyám!”
Te szeretsz engem
híven, igazán.
Kínban vergődő
szívvel is tudom:
Te vezetsz engem a
legjobb úton.
Ellenemre is véghezviheted,
De szívem attól nem
lesz csendesebb.
Taníts meg hát szívből
kiáltani,
Ne csak szájjal, de
szívvel mondani:
„Ahogy Te akarod, ne,
ahogy én!”
A békesség csak így
lesz az enyém.
Lehet
az út tövises, meredek,
Amerre vezetsz,
bátran mehetek.
S mindennapi kérésem
az marad:
„Add, hogy csupán
téged kívánjalak!”
Legyen akaratod”, ha
a nap nevet.
„Legyen akaratod”, ha
éj temet.
Legyen most és
mindörökké! Igen!
Fogd meg a kezem,
fogadd el a szívem!
Ha utad célját el is
takarod:
Hiszek! Legyen, ahogy
Te akarod!
Beküldte: Petyánszki
Pálné
Vissza a tartalomhoz
Hallgassuk meg és éljük meg az Igét!
„Pedig
csak egy a szükséges”
/Lukács 10,41/
Emlékszel,
mikor mondta Jézus ezeket a híres szavakat?
A
két nővér, Mária és Márta házában. Mária odaült Jézus lábához és hallgatta
Jézus szavait, Márta pedig sürgött-forgott, végezte a háziasszonyi teendőket,
majd egyszer csak odafordult Jézushoz, és méltatlankodva azt mondta neki:
”Uram, nem törődől vele, hogy húgom elnézi, hogy egyedül szolgáljak neked?Szólj
neki, hogy segítsen nekem” Jézus így válaszolt: „Márta, Márta sok mindenre
gondod van és sok minden nyugtalanít, de csak egy a szükséges. Mária a jobbik
részt választotta, nem veszíti el soha.”
„Pedig
csak egy a szükséges.”
Néha
úgy értelmezik ezt a részt, hogy Jézus ellentétet lát a két nővér
viselkedésében. Az egyik, Mária, helyesen viselkedik, kevésbé helyes viszont a
másik magatartása, Mártáé. Lehet, hogy te is így gondoltad. Eszerint Mária
cselekszik jól, aki hallgatja Jézust, és Márta rosszul, aki dolgozik. Itt
azonban nem erről van szó. Jézus nem marasztalja el Márta tevékenykedését.
Márta ugyanis szolgál, Jézus pedig azért jött, hogy a szolgálatot hirdesse,
melyre ő maga adott nekünk példát.
Mit
akar hát mondani akkor az evangéliumnak ez az elbeszélése?
Jézus
felhasználja ezt a helyzetet, hogy rámutasson arra, ami a legfontosabb az ember
életében.
„Pedig
csak egy a szükséges”
Mire
mutat rá?
Arra,
hogy hallgassuk Jézust. Lukács számára azonban, aki leírja ezt a jelenetet, ez
azt is jelenti, hogy amit hallunk, azt meg is kell valósítanunk.
Mária
tehát a keresztyén ember, a te példaképed is. Hallgatja és megéli Isten Igéjét.
Mária nem a szemlélődő élet szimbóluma, ahogy gyakran gondolják, és szembe
állítják vele az aktív életet, melyet ebben a megközelítésben Márta testesít
meg. Mária nem elmélkedik, hanem hallgatja Jézust és él.
Jézus
azt akarja ezzel mondani, hogy a legtöbbet az számít, ha meghallgatod, és
életre váltod az Ő szavait.
Minden
egyéb, bármennyire is fontos számodra, akkor kerül a megfelelő helyre, ha a
második helyre teszed.
Az
első hely Istent és az Ő Igéjét illeti meg. Ezzel szemben minden gondodnak és
vágyadnak háttérbe kell szorulnia.
„Pedig
csak egy a szükséges”
Ez
az egyetlen szükséges dolog meg van Máriában. Megvan benne a vágy, hogy
tanuljon Jézustól. Teljes nyitottság van benne Isten szavának, az Ő akaratának
a befogadására. Ezt tükrözi magatartása is. „Odaült az Úr lábához” – mondja az
evangélium, éppen úgy, ahogy egy tanítvány teszi, aki mesterére figyel.
Ez
az, amit neked is tenned kell. Fogad be az Igét, és hagyd, hogy belsőleg
átalakítson! De nemcsak erről van szó,. Légy hűséges hozzá, tartsd meg a
szívedben, hogy ez alakítsa életedet, ahogy a föld is megtartja belsejében a
magot, hogy kicsírázzon és gyümölcsöt hozzon. Az Ige hatására új élet
gyümölcseit kell tehát teremned. De nemcsak akkor, amikor minden könnyű, hanem
a megpróbáltatások, fájdalmak idején is, amikor a legnehezebb következetesnek
lenni.
„Pedig
csak egy a szükséges”
Bátorság
tehát!
Eddig
emberek szavára hallgattál. Jelentőséget tulajdonítottál ezerféle dolognak,
amit a földi élet kínál, és nem értetted meg, hogy egy más célért születtél.
Csupán az a tény, hogy ember vagy, Krisztushoz, Istenhez kapcsol, aki érted
testesült meg.
Az
a tény pedig, hogy keresztyén vagy, nagy felelősséggel jár. Mindenek fölé kell
helyezned azt, hogy meghallgasd és megvalósítsd Mestered, Jézus szavait.
Próbáld meg egymás után tettekre váltani magasztos, egyetemes, egyedülálló
igéit! Gyökeres változást fogsz tapasztalni magadban, alapjaiban fog
megváltozni gondolkodásmódod, akarásod, cselekvésed. Látni fogod, hogy az élet
csodálatosan gazdag. És ez valóban így is lesz. A legfőbb jót fogod tenni magad
és mások számára. A társadalom meg fog változni körülötted, és az evangélium
forradalma teljes mértékben hatékony lesz a mai világ minden szükségének és
sürgető problémájának megoldásában. Ezen felül pedig megmented saját magadat,
elnyered azt az életet, mely nem múlik el soha. Ugye, hogy mindez nem kevés?
Chiara Lubich könyvéből beküldte :Nagy Tiborné
„Vigyázzatok, hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan
bölcselkedéssel és üres megtévesztéssel, amely az emberek hagyományaihoz, a
világ elemeihez, és nem Krisztushoz alkalmazkodik. Mert benne lakik az istenség
egész teljessége testileg, és benne jutottatok el ti is ehhez a teljességhez,
mert ő a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak. Benne vagytok
körülmetélve is, de nem kézzel végzett körülmetéléssel, hanem Krisztus szerinti
körülmetéléssel, a bűn testének levetése által. … Eltörölte a követelésével a
minket terhelő adóslevelet, amely minket vádolt, eltávolította azt az útból,
odaszegezve a keresztfára. Lefegyverezte a fejedelemségeket és a
hatalmasságokat, nyilvánosan megszégyenítette őket, és Krisztusban
diadalmaskodott rajtuk.”
Pál levele Kolosséiakhoz 2.8-15.
Vissza a tartalomhoz
Ki jut a mennybe?
Biztos,
hogy nem mindenki. E kérdésről nagyon világosan ír a Biblia. A törvénytudó
Nikodémusnak azt mondja az Úr Jézus: „Aki újonnan nem születik, nem láthatja meg
az Isten országát” /Ján. 3.3/ A természeti ember önmagától nem juthat a
mennybe, akármilyen vallásos vagy nemes érzésű. Mit mond erről a Szentírás? Az
egész ember romlott. „Csalárdabb a szív mindennél” /jer.
17, 9 Mt. 7, 11. / Keresztelő János bizonyságot tesz arról, hogy az ember csak
bűnbánat és az Istenhez való visszatérés által menekülhet meg. Hasonlóról tesznek
bizonyságot a próféták is / Ézs. 1, 18-20; Ám. 4,12/ Tudjuk, hogy az apostolok
milyen komolyan szólítottak fel bűnbánatra, gondoljunk csak Péter pünkösdi
prédikációjára /Ap.csel. 2, 38/ Ezt a bűnbánatot hirdette Pál is mindenütt,
ahová eljutott az evangéliummal. Az athéni hallgatóknak azt prédikálta:
térjetek meg, mert ez az Isten parancsa /Apcsel. 17,30/ A 2. Thesz. 1, 8-9-ben komolyan szól azokhoz,
akik visszautasítják az evangéliumot és meg mutatja a rettenetes megtorlást.” tűz
lángjában bosszút áll azokon, akik nem ismerik Istent, és nem engedelmeskednek
a mi Urunk Jézus Krisztus evangéliumának. Ezek majd örök pusztulással bűnhődnek
az Úrtól és az ő dicső hatalmától”
Tudjuk,
hogy Pál, mint Krisztus apostola milyen komolyan hirdette az embereknek: „Béküljetek
meg az Istennel” /2. Kor. 5, 20/ Másoknak megmagyarázta, hogy ők
természetüknél fogva Isten ellenségei, s ezért meg kell békélniük Vele /Rm. 5.
6-10/
A
Szentírás végén Isten megtérésre szólítja fel az embereket azáltal, hogy
megmutatja nekik bűnük következményeit /Jel. 22,15/ „Kívül maradnak az ebek, a
varázslók és a paráznák, a gyilkosok és a
bálványimádók,
és mindenki, aki szereti és cselekszi a hazugságot!” A bűnöst sürgetően hívja az élet
vizéhez, hogy vegyen és igyék ingyen /Jel. 22,17/
Figyelemreméltó,
hogy milyen sokrétű a kegyelem utolsó hívása a Szentírásban. A Szent Szellem
azt mondja: „Jövel!” A mennyasszony így kér: „Jövel!” S akik már
meghallották és engedelmeskedtek a hívásnak, szívből így kiáltanak a bűnösök
felé: „Jöjj!”
Amint
egykor az ember egy bűn miatt került ki a Paradicsomból s jutott messze az
Istentől, úgy hirdeti ma is a Szentírás: „Mert ha valaki az egész törvényt
megtartja is, de vét egy ellen, az egész megrontásában bűnös” /Jakab
2,10;Gal.5,3/ Tehát csak az újonnan született emberek láthatják meg az Isten
országát, azaz juthatnak a mennybe.
Hogy jutunk be a
mennyországba?
Egy
biztos, hogy nem cselekedetek által. A Szentírás határozottan megmondja: „Nem
cselekedetek által” /Ef.2,9/ Ellenkezőleg, akik a törvény cselekedeti
által akarnak üdvözülni, azok átok alatt vannak /Gal.3,10/. Aki másként akar
bemenni , mint Jézuson , az ajtón keresztül, az tolvaj /Ján.11,9/ Az ilyen
megrabolja Krisztus keresztáldozatát és semmivé teszi azt.
Az
ember azért sem üdvözül, mert sokat tűrt és szenvedett, mint ahogyan azt
egyesek gondolják. A nyomorúság és a szenvedés néha arra szolgálnak, hogy a
bűnök világosságra kerüljenek /1.Kir. 17,18/
János
14-ben az Úr az atyai házról beszél a tanítványoknak. Elmondja, hogy juthatnak
oda az emberek. A 6.versben világosan olvasható: ” Senki sem mehet az Atyához,
csak énáltalam /Jézus Krisztus által/” Csak az üdvözül, aki elhagyja a
bűn széles útját és arra az új és élő útra lép, aki maga Jézus. A nagy
nyomorúságból kikerült szentekről meg van írva, hogy
azért állnak Isten trónja
előtt, mert megmosták ruháikat a Bárány vérében. /Jel. 7./ Felismerték, hogy
igazságuk olyan szennyes ruha, és ezért mosódtak meg. Pál is azt írja az 1.
Kor. 6,11-ben: „Ti megmosódtatok” Az üvegtengernél lévő győztesek a Bárányt
követték /Jel. 14,4; 15,2/ Tehát Isten Bárányának a követése a Bárány trónjához
vezet.
Amikor Keresztelő János az
eljövendő királyra mutatott, azt ezekkel a szavakkal tette: „Térjetek
meg!” – tartsatok bűnbánatot! Mintha azt akarta volna mondani, törjetek
pálcát életetek fölött, ismerjétek be bűneiteket, s akkor nyitva áll az út az Isten országába. Ahogy a tékozló
fiú az ismert „vétkeztem”- mel
jött, úgy kell és szabad jönnie minden egyes bűnösnek. A bűnbánat után
következik a megbocsátás. Jézus azt parancsolta, hogy a megtérést és a bűnök
bocsánatát prédikáljuk / Lk.24,27/ Isten Krisztus halála alapján mindent megbocsáthat.
Az Úr megbűnhődött a bűneinkért. Mennyei jogunk vére által biztosított./Zsidó
10,19/ „Mivel pedig atyámfiai, teljes bizalmunk van a szentélybe
való bemenetelhez Jézus Krisztus vére által” E mennyei javakhoz az út a
Krisztus Jézusban való hit. A bűnös bizalommal és nyugodtan hihet Isten
Igéjének, és hálásan ismerheti fel, hogy Jézus Krisztus kifizette az adósságot,
s bűnünket testében vitte fel az átokfára. Most már nem választ el semmi az
Istentől, s az út a mennybe nyitva áll számunkra. Ezen az úton, és csak ezen,
jártak mindazok, akik már a mennyországban vannak.
G.R.Brinke könyvéből
beküldte:mpe
Én vagyok az út, az igazság és az
élet
Senki sem mehet az Atyához csakis énáltalam
Vissza a tartalomhoz
Hát
ezzel mi lesz?
Ahol
nincs kereszt, ott nincs élet, és nem lehet az élet szolgálata sem. A szenvedés
arra irányul, hogy teljes és bővölködő legyen a szolgálat. Ezt nem lehet elmélettel
pótolni. A szolgálat szegénysége abból ered, hogy az ember a könnyű utat
választotta. Akiknek könnyű soruk van, azok többnyire nem tudnak sokat adni.
Nem tudják megérteni mások szükségleteit. Persze nem úgy értem ezt, hogy
egyenesen keressük a bajt, vagy hogy keményen sanyargassuk testünket. A
Szentlélek maga veszi át tapasztalatainkért a felelősséget, ha olyan utakon
vezet minket, ahol testben, lélekben és szellemben, olyan mértékben találkozunk
Jézus halálával, hogy az gazdagítja szolgálatunkat. A mi dolgunk csupán az,
kövessük ezt a vezetést.
Kérdezed, hogyan lehet téged arra használni,
hogy élettel szolgálj Krisztus Testének. Nem úgy, hogy elhatározod : no majd
egy csomó munkát végzel, sem úgy, hogy elvonulsz a világtól, és nem csinálsz
semmit, hanem egyszerűen úgy, hogy az Úrral jártodban engeded a Keresztet
munkálkodni. Akik csupán szavakkal és munkával szolgálnak, azok úgy érzik, hogy
nincs szolgálatuk olyankor, amikor tétlenségre vagy csendességre vannak
szorítva. Ámde szolgálatodnak mértékét nem a tevékenységed mértéke határozza
meg.
Amit
titkosan átélünk az Úrral, az teljesen elegendő arra, hogy az életet szolgáljuk
a tagok javára. Ha az Úrért szenvedünk, ez a szenvedés, növekedést fog előidézni másokban, anélkül, hogy
ismernék szenvedésünk történetét: Az, hogy beszéljünk róla, nem csupán
fölösleges, hanem bizonyos körülmények között utálatos is. Krisztus Testének
elsősorban nem prédikálással és munkával szolgálhatunk, hanem belső valósággal.
A
Szentléleknek mindenhez köze van, ami valóságos és igaz és ez nem tesz
bizonyságot olyasmi mellett, ami nem valóság.
A kérdés tehát nem az, mennyit teszel, vagy
mit végzel, hanem: min mentél keresztül Isten keze alatt. Ha valamelyik testvér
feláll és beszél, azonnal tudhatod, hogy a tant vagy az életet hangsúlyozza-e.
Ha a tant, akkor sohasem kockáztat semmit. Gondosan korlátozza magát elméleti
rendszerére, hogy tökéletes biztonságban legyen és elkerüljön minden
lehetőséget a félreértésre. Logikus sorrendben adja elő érveit, és végül
indukció alapján érkezik el megfellebbezhetetlen végeredményéhez. De aki az
életet hangsúlyozza, az sokkal kevésbé törődik a technikai kifogástalansággal,
vagy a téma kimerítő megtárgyalásával. Teljesen másképp közelíti meg a kérdést,
mert a saját életében olyan helyzeteket ismert meg, amelyeken maga a tan nem
tudja őt átsegíteni. Ezért ha legalább azt az egy célt el tudja érni, hogy
hallgatóinak megmutassa Krisztust, akkor nem érzi szükségét annak, hogy
teljesen logikus levezetést adjon. A nagy szellemi tények, Isten nagy örök
igazságai, úgy látszik, néha félig rejtve vannak Igéjében, úgy hogy a
természetes ember nem egykönnyen tudja felfedezni. Mégis a Szentlélek sokszor
kijelenti a kisdednek azokat a dolgokat, amelyek rejtve maradtak a bölcs és értelmes előtt. Áldott legyen Isten, hogy
ez az Ő útja! Üdvösség, hit által való megigazulás, megszentelődés, élet -
vajon úgy ismerjük mindezeket, mint elméleti témákat, vagy pedig mint
aktualitásokat? Isten elgondolása nem az, hogy ezeket csupán értelmünkkel
ragadjuk meg, hanem hogy életünkben tapasztaljuk meg. A Biblia széles körű
ismerete nem ér fel azzal, ha csak bármilyen kis ismeretünk van is magáról az
Úrról. El kell ismernünk a Bibliát, mint az Isten igéjét, mint az a jelenlegi
elgondolásának kifejezését népére vonatkozólag Isten igaz szolgálatot keres
szentjeiben. Ezért vannak most olyan keserves idők! Nem kell kétségbe vonnunk
ezt, amikor Isten nem várt dolgok felé vezet bennünket, mert amikor így tesz,
biztosak lehetünk benne, hogy határozott cél felé vezet!
Mert a Krisztussal való személyes
ismeretségből fakadó szolgálat a Gyülekezet minden tagját új szellemi síkra
emelheti. Talán azzal tennénk az Úrnak legnagyobb szolgálatot, ha utat
engednénk Neki, hogy cselekedjék velünk új dolgokat, és így lehetővé tegyük
Krisztus Testében az élet új kiteljesedését
(Watchman Nee: Hát
ezzel mi lesz?)
„Mert értékesebb a
bölcsesség az igazgyöngynél, és nem fogható hozzá semmiféle drágaság
Én a bölcsesség,
együtt lakom az okosággal,
És nálam van a
megfontolt tudás.
Aki féli az Urat,
gyűlöli a rosszat,
A kevélyt és a
kevélységet
A helytelen utat
Meg az álnok beszédet
gyűlölöm.
Enyém a tanács és a
jutalom,
Én vagyok az értelem
Enyém a hatalom.
Általam uralkodnak a
királyok,
És rendelkeznek
igazságosan
a fejedelmek.
Általam vezetnek a
vezérek,
És ítélkeznek
igazságosan az elöljárók.
Szeretem azokat, akik
engem keresnek.
Gazdagság és
megbecsülés van nálam,
Maradandó vagyon és
igazság.
Gyümölcsöm drágább az
aranynál,
A színaranynál is,
És jövedelmem a
színezüstnél.”
Példabeszédek 8.11-19.
Vissza a tartalomhoz
Szeretet és elfogadás
megtapasztalása
Az
egyik legnagyobb kísértés a gyerekeink életében a visszautasítottság, a
meg-nem-értés, az értéktelenség érzése. Ez a hazugság igazságnak tűnteti
fel magát. „Engem senki nem szeret”, „nem fogadnak el, még a szüleimnek sem
kellek”, nem értékelnek, nem vagyok képes megfelelni az elvárásaiknak”, „semmi
nem vonzó bennem”. És még sorolhatnám vég nélkül a gyerekeinket időnként elöntő
életérzést. Ezek olyan rafinált hazugságok, melyek megmérgezik a gyermekeink
szívét. Tizenéves korukra egyre megalapozottabbnak tűnnek előttük ezek a
hazugságok, melyeknek terhét felnőttkorukba is magukkal cipelik. Meggyőződésem,
hogy nem lehet elég korán elkezdeni az imádkozást azért, hogy egy gyermek a
szeretet és az elfogadás megtapasztalásával nőjön fel. Tapasztalja meg az
elfogadást és a szeretetet elsősorban Isten, aztán a családja, házastársa és a
barátai részéről. Az imádkozást ezért már csecsemőkortól el lehet kezdeni, és
folytatható egészen az életük végéig.
A
szeretet és elfogadás ellentéte a visszautasítás. Visszautasítottságot
egyszer-másszor mindannyian megtapasztaltuk életünk során. Ki az közülünk, aki
soha nem érzett szégyent, megaláztatást, kudarcot, fogyatékosságot ? A
visszautasítottság valamennyiünk életében előfordul. A visszautasító személy
lehet: tanár, családtag, barát, idegenember. A visszautasítottság a legrosszabb
oldalát hozza ki az embereknek. A szeretet elfogadás viszont a legjobbat. Isten
szeretete képes bensőnket megváltoztatni. Ha átéljük, hogy Isten szeret és
elfogad, ez megváltoztatja személyiségünket és az egész életünket. Isten
kijelenti velünk kapcsolatban: „Kiválasztottalak, nem vetlek meg.”/Ézs.
41,9/. „Örök szeretettel szerettelek”:/Jer. 31.3/ Szeretetét
bizonyította is:„Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus
már akkor meghalt értünk,
amikor
bűnösök voltunk.”
/Róm.5.8/ Ráadásul a Biblia alapvető üzenete az, hogy: ”Sem halál, sem élet, sem
angyalok,
sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak, sem magasság,
sem mélység sem semmiféle más teremtmény nem választhat el minket az Isten
szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a mi Urunkban” /Róm.8.38-39/
Imádkoznunk
kell azért, hogy gyermekeinkben meggyökerezzenek ezek az igazságok, mert ez
olyan szilárd alap, melyből kibontakozik jellemükben a szeretet és az
elfogadás. Gyakran a szülői szeretet az eszköz, melyen keresztül a gyermek
képes megnyílni Isten szeretete számára. Kérd Istent, adjon ötletet,hogyan
mutasd meg szeretetedet gyermekeidnek! Ne terheljen le a bűntudat múltbeli
kudarcaid miatt. Ha bűntudat, vagy kudarc érzése gyötör e területen, akkor valld meg ezeket a
gondolatokat Istennek és imádkozz! Tedd Isten kezébe a kísértő gondolatokat,
aztán állj fel és jelentsd ki a Bibliában megfogalmazott igazságokat! Lehet,
hogy egy ideig rendületlenül ki kell tartanod az ige igazság megvallása
mellett, de ne add fel! Állj ellen a Sátán hazugságainak és mond ki Isten
igazságait! Aztán kérd imádságban Istent, hogy az Ő szeretete járja át gyermekeid
szívét!
Imádság: Uram, imádkozom gyermekeimért /
nevük/……………………, hogy éljék át a szeretet és elfogadás érzését! Járd át szívüket
a Te szereteteddel most, és segíts megérteniük, milyen hatalmas és tökéletes a
Te szereteted! Igédből tudom, hogy Te annyira szerettél minket, hogy egyszülött
Fiadat adtad értünk /Ján.3,16/ Szabadíts meg őket az ellenség minden hazugságától,
mellyel kételyt plántált értelmükbe! Az Úr Jézus mondta: „Ahogy engem szeretett az Atya,
úgy szeretlek én is titeket, maradjatok meg az én szeretetemben.” /Ján.
15.9-10/ Uram, segíts gyermekeimnek, hogy megmaradjanak a Te szeretetedben!
Bárcsak Dáviddal
együtt
vallanák: „Hadd halljam minden reggel,
hogy szeretetteljes vagy /angol fordításból/, hiszen Benned bízom.” /Zsolt.143.8/ Tedd szeretetedet kézzel foghatóvá
a mai napon számukra, és segítsd a
szeretet elfogadásában gyermekeimet!
Könyörgök
azért is, hogy segíts a gyermekeimet feltétel nélkül szeretettel szeretnem,
ahogyan Te szeretsz engem! Segíts megmutatnom szeretetemet úgy, ahogy
gyermekeim képesek elfogadni azt! Taníts meg arra, hogyan mutassam meg nekik
szeretetedet! Tedd példámon keresztül világosan érthetővé számukra, a Te
szeretetedet! Imádkozom családom minden tagjáért, hogy szeressék és fogadják el
gyermekeimet! Hadd találjanak kedvességet gyermekeim mások előtt is! Minden
egyes napon növekedjenek abban a meggyőződésben, hogy szeretik és elfogadják
őket! Növeld bennük is azt a képességet, hogy szeretetüket mások iránt könnyen
ki tudják fejezni! Tedd képessé szeretettel teli kapcsolatteremtésre őket! Kérlek,
hadd értsék meg egyre tökéletesebben szereteted mélységét, és hadd fogadják be
azt! Tedd őket csatornává, melyen keresztül másokhoz is eljut szereteted! Az Úr
Jézus nevében kérlek, Atyám!
Az imádkozó szülő hatalma c. könyvből : beküldte mpe
„Áldott
legyen a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki megáldott minket mennyei
világának minden lelki áldásával Krisztus által. Mert Őbenne kiválasztott
minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek
legyünk előtte szeretetben. Előre el is határozta, hogy fiaivá fogad minket
Jézus Krisztus által, akarata és tetszése szerint, hogy magasztaljuk dicsőséges
kegyelmét, amellyel megajándékozott minket szeretett Fiában.”
Efezus
1.3-6.
Dobry Pastier
23. ®alm Dávidov
Hospodin je môj pastier,
nebudem mat’ nedostatku.
Na pastvách zelenych ma pasie
a k vodám osvieľujúcim ma
privádza.
Duąu mi občerstvuje,
po spravodlivych cestách
vodí ma pre svoje meno.
Keby som kráčal hoci temnym
udolím,
nebojim sa zlého, lebo Ty si so mnou:
Tvoj prút a
Tvoja paliva ma
poteąujú.
Stôl mi prestieraą
pred mojimi protivníkmi,
hlavu mi pomazávaą olejom,
je preplneny kalich môj.
Len dobrota a milost’
bude ma sprevádzat’
po vąetky dni môjho ľivota
a byvat’ budem v dome
Hospodinovom dlhé časy
Vissza a tartalomhoz
Felhívás:
Kéziratokat várunk a következő számainkhoz! Minden hónap 3. vasárnapi megjelenésre törekszünk, a kéziratok eljuttatásánál ezt kérjük vegyék figyelembe.
Kiadja: Ősagárdi Evangélikus Egyházközség Lelkészi Hivatala
Cím: 2610 Ősagárd, Rákóczi út 18.
Tel: 06-35-360-225
osagard@lutheran.hu
Szerkesztő: Misjákné Petyánszki Erzsébet
misjakerzsi@citromail.hu
Internetes változat: Zöld Zoltán
zoldzoli@freemail.hu