Ősagárdi Hit:
Ősagárdi Hit 2009.Február
Tisztelt látogatók! Örömmel értesítjük önöket hogy 2007. Decemberétől folyamatosan közöljük az Ősagárdi Hit című folyóiratunk internetes változatát. Íme a 2009. Februári szám.
ŐSAGÁRDI HIT
„Ezért
tehát nem vagytok többé idegenek és jövevények, hanem polgártársai a szenteknek
és háza népe Istennek.”
Efezus
2,19
2009. Február III. évfolyam 2. szám
Tartalom: Tisztelt olvasó! A tartalomban szereplő írások aláhúzott címe, egyben hivatkozás is. Rákattinva az oldal a kiválasztott íráshoz ugrik.
BÖJTI IDŐ
„Amikor pedig böjtöltök, ne nézzetek komoran, mint a
képmutatók, akik eltorzítják arcukat, hogy lássák az emberek böjtölésüket.
Bizony, mondom néktek: megkapták jutalmukat… böjtölésedet ne az emberek lássák,
hanem Atyád, aki rejtve van; és Atyád, aki látja, ami titokban történik,
megfizet neked.” Mt. 6,16-18
Ha
manapság valaki böjtről beszél egy társaságban, akkor ez elsősorban a fogyókúra
összefüggésében hangzik el, utalva a léböjt ivókúra, méregtelenítés,
tisztítókúrák, welnes-programok stb. sokféleségére.
Pár
évtizeddel ezelőtt a farsang, a báli időszak, esküvő, mulatságos rendezvények –
sok helyen a vidéki disznóvágások – böjt előtt befejeződtek. A negyven napos
böjti felkészülés „kötelező” volt húsvét előtt.
Az
ÓSZÖVETSÉGBEN a törvény egyetlen napot ír elő, az engesztelési napot /3 Móz
23,27/, bár itt is az önmegtartóztatás, a munkától való tartózkodás és az
áldozat bemutatása a „böjt tartozéka”. De Izrael történelme során többször tart
hosszabb-rövidebb bűnbánati böjtöt /1 Sám 7,6/, gyász miatti böjtöt /1 Sám
31,13/, betegség miatti böjt /Zsolt 35,13/. Eszter könyvében a zsidók
kiirtására adott királyi rendelet indokolja a Purim ünneplését, ill. a vele
kapcsolatos böjtöt. De böjtöltek a zsidók Izraelbe történő elindulás előtt is
Babilóniában, megalázva magukat Isten előtt. Mózes is böjtölt 40 napon
keresztül, amikor a törvényt írta a Sínai hegyen /2 Móz 34,28/.
Összegezve el lehet mondani, hogy az Ószövetség idején a
böjt Isten iránti szeretetnek, tiszteletnek, félelemnek és a bűnbánatnak az eszköze
volt. Így értékelhető Isten jelenlétében törvényt író Mózes böjtölése is.
Az
ÚJSZÖVETSÉGBEN kibővül a böjtölési gyakorlat Izraelben, hetente két alkalommal
böjtölnek a farizeusok. Viszont megjelenik a külsőleges formai, hamis böjt
gyakorlata is.
Amit a negyven napig böjtölő Jézus szóvá is tesz /Mt 6,16/,
azonban a kultikus, meghatározott idejű böjtről nem szól, de a böjt és
imádkozás összetartozásáról igen /Mt 17,21/. Jézus tanítványainak böjtölését
nem tartja szükségesnek jelenlétében, de a „vőlegény elmenetele” után igen.
Az
őskeresztyénség alkalomszerű böjtölése gyakorlat, de meghatározott, előírt
időpontban nem böjtölnek, sőt a Kol 2,16 felmenti a hívőt olyan ítéletek alól,
amelyek elmarasztalták meghatározott ünnepek és ételek mellőzése miatt. A
böjtölés és az imádkozás összetartozása az ősegyházban gyakorlat volt /Ap.Csel
13,3/.
Az
egyház története során azt látjuk, hogy a 4. századtól kezdődően az un.
Nagyhétben bizonyos húsételektől való tartózkodás kerül előtérbe. Római
katolikus egyházban a 10. századig általánossá vált a negyvennapos böjt
alkalmazása. Igaz, a későbbiek során a húsételek tilalmát bizonyos társadalmi
csoportok /betegek, koldusok stb./ számára feloldották. A 18-19. századtól
elfogadott lett a böjtölés során a napi háromszori étkezés, növényi és
halételek formájában. A böjtöt a középkorban ki lehetett váltani
zarándoklatokkal, adakozásokkal. De érdemszerző jócselekedetként is alkalmazta
a böjtöt az egyház. Nem lehet a böjtöt valamiféle szövetségként használni Isten
és ember között, amikor a böjtölő ember elvárja Isten következetes segítségét.
Papp
György /ref. teol./ tömören az alábbiakban foglalja össze a böjt jellemzőit:
„Jézus megkísértésének a története, illetve az Illés
böjtölésének a leírása alapján elmondhatjuk, hogy a böjt a felkészülés ideje.
Jézus felkészült a Sátán támadásainak a kivédésére, Illés pedig felkészült a
hit ellenségeivel való szembenézésre. A böjt tehát felkészülés a gonosz elleni
harcra, eszköz, hogy visszaverhessük a Sátán, a világ és tulajdon testünk támadásait.
A Hegyi beszédből és
az Ézsaiás 58-ból kiderül, hogy a böjt nem lehet képmutatás. A böjtnek
őszintének, szívből jövőnek kell lennie, hiszen Istent nem lehet megtéveszteni.
A böjt lemondással jár. A böjtölő ember általában az
eledeltől tartózkodik. Viszont ezt a tartózkodást a szeretetnek kell átszőnie.
Szép dolog, ha azt az eledelt, amiről lemondok, odaadom annak, akinek szüksége
van rá. A böjtölő ember arról mond le, ami valóban létfontosságú.
A böjttel járó lemondás nem a fölöslegről való lemondás.
számára. Ugyanakkor azonban azt is látnunk kell (ld. Ézsaiás 58, Jézus
tanítása), hogy a böjt nem önsanyargatás.
A lemondás célja
pedig nem a magamutogatás, nem az Isten előtti érdemszerzés, hanem az
önfegyelmezés. A böjtölő ember azért mond le a földi létszükségletekről, hogy
ezáltal figyelmét minden javak és a legfőbb jó adományozójára, a szent Istenre
irányítsa.
A böjt tehát a gonosz
elleni harc hathatós eszköze. Jézus felhívja figyelmünket, hogy nem szabad
elszakítani az imádkozástól. A kettő együtt jár és kiegészíti egymást.”
A
böjttel kapcsolatban a német evangélikus egyház több „akciót” indított a 80-as
évek eleje óta. Így pl. a „Sieben Woche Ohne” böjti akciót „Hét hét valami
nélkül”. Ez a felhívás arról szól, hogy a hét héten át mondjunk le pl.
cigarettáról, alkoholról, számítógépről, TV nézésről, kedves ételünkről stb.
Tehát arról, amit nélkülözhetetlennek tartunk mindennapjainkban. A felszabadult
időt használjuk fel a Biblia rendszeres olvasására, istentiszteleti
látogatásra, imádkozásra, azaz forduljunk az ige felé és ismerjük meg Isten
ránk vonatkozó akaratát.
Van
olyan osztrák evangélikus, katolikus kezdeményezés is, hogy negyven napig - hamvazószerdától húsvét vasárnapig –
hagyjuk otthon gépkocsiainkat és használjuk a tömegközlekedési eszközöket. A
húsvét előtti „autó-nagyböjtöt” 3600 osztrák tartotta meg tavaly. Nyilván egy
vasúti kocsiban jobban tudunk meditálni, mint gépkocsi vezetés közben.
Kalácska
Béla
ny. esperes-lelkész
Vissza a tartalomhoz
„Aki megérti az igét, annak jó dolga lesz,
És boldog az, aki bízik az Úrban.”
Példabeszédek 1
Imatémák
|
Egyéni
|
Közösségi
|
1.hét: Febr.16-22.
|
Isten hangját hallva, ne keményítsem meg szívem
|
Gyülekezetünk jövendőbeli lelkészéért
|
2.hét: Febr.23-Márc.1.
|
Eltávolítani életebből az idegen isteneket (Józs.24.23)
|
Gyülekezetünk anyagi áldásáért (tető felújítás)
|
3.hét: Márc.2-8.
|
Helyes értékrend felismerése, megtartása
|
(testi, szellemi) sérült emberek befogadásáért a
társadalomban
|
4.hét: Márc.9-15.
|
Tudjak várni a nekem kirendelt társra
|
Munkahelyeken egymás tolerálásáért
|
„Taníts engem útaidra, Uram,
Hogy igazságod szerint járjak,
És teljes szívvel féljem nevedet”
86.Zsoltár 11.
Vissza a tartalomhoz
Szeretettel köszöntjük a februárban született olvasóinkat
Az Úr szereti a benne bízókat
Példabeszédek 16.1-11.
Az emberi értelem tervezget, de az Úr adja meg,
Hogy mit mondjon a nyelv.
Minden útját helyesnek tartja az ember,
De az Úr megvizsgálja a lelkeket.
Bízd az Úrra dolgaidat,
Akkor teljesülnek szándékaid.
Mindent rendeltetésének megfelelően
készített az Úr, még a bűnöst is:
a veszedelem napjára.
Utál az Úr minden fölfuvalkodott szívűt,
Kezet rá, hogy nem marad büntetlen!
Szeretettel és hűséggel
Jóvá lehet tenni a bűnt;
Az Úrnak félelme távol tart a rossztól.
Akinek életútját kedveli az Úr,
Azt még ellenségeivel is összebékíti.
Jobb az igaz úton szerzett kevés,
Mint a törvénytelenül szerzett
Nagy jövedelem.
Az embernek az értelme terveli ki útját
De az Úr irányítja járását.
Kijelentés hangzik a király ajkáról:
Nem szabad téves ítéletet mondania,
Az Úré az igaz mérleg
És mérőserpenyő,
Az ő művei a zacskóban tartott súlyok.
Vissza a tartalomhoz
Védelem és szabadítás
„És ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól.” Mt. 6,13
ézus ezzel a kéréssel háromirányú
cselekvésre szólítja fel Isten gyermekeit: ismerjük fel a gonoszt, minél előbb
és iszonyodjunk tőle, ismerjük meg a magunk szívét és ragaszkodjunk a mi
Atyánkhoz, akit megszólítottunk az imádság elején, és ismerjük meg a mi
Atyánkat egyre jobban, mert akkor tudunk benne bízni gonosz mindenféle támadása közepette. Hogyan
engedelmeskedhetünk ennek a három felszólításnak?
Az első tehát így hangzik:
Ismerjük fel a gonoszt, amikor támad, és irtózzunk tőle. Akinek a szemét Isten
kinyitotta a lelki valóság látására is, annak nem kell bizonygatnia, hogy a
Sátán személyes hatalom. Minden rossznak, gonosznak a forrása, a szerzője, aki
szakadatlanul támadja Isten gyermekeit. Azt akarja, hogy bizalmatlanokká
váljunk mennyei Atyánkkal szemben, hogy elszakadjunk tőle, hogy
szembeforduljunk vele, és így magunkra maradjunk, kiszolgáltatva őneki. Hol a
gyenge pontjainkon támad, hol pedig ott, ahol erősnek hittük magunkat, hogy
elbizakodottá tegyen, aztán elbuktasson.
Általában valami jót kínál fel.
Évának azt kínálta fel, hogy olyan lesz, mint Isten, ha enged az ördögnek.
Jézusnak kenyeret kínált, miután hosszú ideig nem táplálkozott. Aki azonban
elhiszi, hogy az valóban jó, amit ő kínál, az már csak későn eszmél, és
áldozatává vált. Arra épít mindig, ami bennünk a régi természet. A mi emberi
kívánságainkra, sokféle kielégítetlenségünkre, régi természetünk
tulajdonságaira.
Az a nagy bajunk, hogy
támadhatók, kísérthetők vagyunk. Olyan vár az életünk, amit, amikor a gonosz
támad, mindig talál benne egy árulót, és az áruló összejátszik vele. Ez a mi
régi természetünk, ami megmarad az újjászületés után is, csak nem uralkodik
többé – ahogy a Bibliában olvassuk. Mindig kész minden bűnre, minden Istennel
szembeni akcióra. Ezért bátorít Jézus sokszor, hogy legyünk éberek és ismerjük
fel minél előbb az ördögi támadást, és mondjunk arra nemet először is, másodszor
is, ötödször is, tizedszer is, mert szívós az ellenség, újabb és újabb
változatokban ostromolja Isten gyermekeit. Nagy baj, ha valaki lebecsüli a
Sátán hatalmát. Ugyanilyen nagy hiba az is, ha nem ismerve őt, túlbecsüli, és
elfelejti, hogy ez a mi ősellenségünk legyőzött ellenség. Jézus a kereszten
lefegyverezte, és bátran mutogatta, diadalt aratott rajta – ahogy a Kolossé
levél második részében olvassuk.
A legnagyobb baj azonban az, ha
Isten gyermeke titkon cinkosává szegődik az ellenségnek, ami azt jelenti, hogy
nem mond neki minden esetben azonnal egyértelmű nemet, és nem tiltakozik a
támadása ellen, hanem eljátszik a tőle kapott gondolatokkal. Úgy gondolja, hogy
egyszer-egyszer kivételt is tehet, és megengedhet magának bármit, ami Isten
akaratával ellenkezik. Aki talpon akar maradni, mint Isten gyermeke, és
növekedni akar a hitben és az új életben, annak újra és újra szívből, őszintén,
szenvedélyesen el kell tudni mondania ezt a kérést. Ne vígy minket kísértésbe, hanem szabadíts meg a gonosztól..
Akinek ez nem szenvedélyes
kérése, az arról tett bizonyságot, hogy még nem Isten gyermeke.
Következésképpen nem látja az ellenséget, nem érzi a maga veszélyeztetett
állapotát, nem akar védekezni, sőt örül a „jó tanácsoknak”, az ördögi
kínálatnak, a segítségnek, az ajánlatoknak. El is fogadja azokat, és emiatt
bűnt bűnre halmoz.
Az első tehát, amire Jézus
figyelmeztet: ismerjük fel a gonoszt, tartsuk az ellenséget minden esetben
ellenségnek, és iszonyodjunk tőle.
A másik, hogy ismerjük meg
önmagunkat, és annál inkább ragaszkodjunk a mi győzelmes Urunkhoz. El ne
felejtsük, amit Pál apostol figyelmeztet, hogy „aki azt gondolja áll, vigyázzon
hogy el ne essék.”(1.Kor.10,12) Vegyük komolyan, amit Jeremiás így
mond: „Csalárdabb a szív mindennél, kicsoda ismerheti azt.”(Jer.17,9)
Mert csakugyan az a mi nagy bajunk, hogy áruló van a várban. Sajnos bennünk
megvan a bűn, és megmarad az újjászületésünk után is, és erre apellál, erre
épít a gonosz.
Viszont ez a helyzet nem
végzetes. Akinek csak a régi természete van, annak az életében a kísértésből
általában bűn lesz. Akiben már él Krisztus a hit által, az tud ellenállni, az
tud nemet mondani a kísértésre, és tud újra és újra igent mondani Isten
akaratára. Az az erős ellenség elől, a még erősebb Atyához menekül, és Őt kéri:ne
vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól. Nem kötelező elbukni a
kísértésekben, lehet győzelmes életet élni is, és éppen a győzelemhez vezető
úton fegyver ez kérés is, amit Jézus a szánkba ad itt a Mi Atyánk végén.
Az övéitől búcsúzkodva figyelmeztette
őket:”
Vigyázzatok ( ez azt jelenti legyetek éberek, sőt virrasszatok) és imádkozzatok,
és ne menjetek bele a kísértésekbe, mert lehet hogy a lélek kész, de a test
erőtlen.”(Mt 26,41) Nem passzív igealak van ott, hogy kísértésbe ne
essetek. Az nem úgy történik, hogy egyszer csak váratlanul belehuppanok a , nem
tehetek róla. Jézus azt mondja: ne menjetek bele!! A kísértés csapda. Fel lehet
ismerni, hogy az úton gödröt ástak, és betakarták zöld ágakkal, de miért van az
úton zöld ág? Valami oka van. Akiben Isten Szentlelke van, a Lélek felismerteti
vele a kísértés helyzetet, és tud neme t mondani. Ezért mondja Jézus legyetek
éberek. Kicsit köznapiasan mondva: legyetek észen mindig, imádkozzatok
szakadatlanul, és ne gyalogoljatok bele a csapdákba, amiket az ördög készített.
Tessék kikerülni őket! Fel lehet ismerni, aki figyel az Ő Urára. Ehhez kell az,
hogy ismerjük a saját csalárd szívünket, és ragaszkodjunk a mi Urunkhoz. Ehhez
kell az az elszántság, hogy készek legyünk leleplezni magunkban mindent, ami
még nem Istentől való, hanem a mi régi természetünkből következik. Elszántan
irtsunk ki minden kétértelműséget, ami bennünk a gonosszal való kapcsolatunkat
illetően van. Az a szomorú, hogy sok hívő is idegen szóval: ambivalensen
viszonyul a gonoszhoz. Fél is tőle, meg kívánná is, amiket ajánlj. Elvileg
elítéljük a bűnt, gyakorlatilag mégis sokszor engedünk a csábításnak, a
kísértésnek. Valóban úgy van, ahogy a Jakab leveléből olvassuk: „Mindenki
kísértetik, amikor vonja és édesgeti a tulajdon kívánsága. Aztán a kívánság
megfoganván bűnt szül, a bűn pedig teljességre jutván halált nemz.”(Jak.1.14.-15)
Ezen három lépcsőn akar levezetni
az ördög minket. Kívánság mindnyájunkban van, és ő tudja, hogy melyik az a
kampó, amelyikbe bele kell akasztania a kísértés kötelét. Vonja édesgeti – a
csábításnak a ravaszságát érezzük ezen. Itt kell nemet mondani. Nem szabad
engedni, hogy megfoganjon. Mert ha a kívánság megfogan bűnt szül, a bűn zsoldja
pedig a halál.
Isten gyermeke tisztában van
azzal, hogy önerejéből tehetetlen minden kísértéssel és minden bűnre vivő
erővel szemben, de végső fokon ezek felett is és a személyes gonosz felett is a
mi mennyei Atyánk az Úr, ezért Őt kérjük: NE VÍGY MINKET KÍSÉRTÉSBE, DE SZABADÍTS
MEG A GONOSZTÓL. Kísértéseinkkel harcolva nekünk tudatában kell lennünk
Jézus győzelmének. Annak, hogy Ő a kereszten egyszer és mindenkorra megtörte az
ördög hatalmát. Ő az, aki a kígyó fejére taposott.
Cseri Kálmán könyvéből
beküldte:mpe
Szeretettel értesítjük
kedves olvasóinkat alkalmainkról:
Február 14-én de. 10.3o. igét hirdet Tóth Katalin
Február 21-én du. 16.00 Gyülekezeti Farsang
Február 22-én de. 10.30. igét hirdet
Eszlényi Ákos
Február 22-én du. 14.00
Szlováknyelvű Istentisztelet
Március 1.-én de. 10.30. Családi Istentisztelet
Szeretettel hívunk és
várunk mindenkit alkalmainkra
Vissza a tartalomhoz
A zsidó nép és az utolsó napok (4.rész)
(Kiadta az
Evangélikus Egyházi Missziói Központ
1. A megváltásra vonatkozó ígéretek végső beteljesedése még várat
magára
z Ószövetségben Isten ígéreteinek
beteljesedése gyakran az „utolsó napokkal” összefüggésben kerül elő. Krisztus
eljövetele az Újszövetség szerint azt jelenti, hogy az utolsó napok valósággal
elérkeztek (Zsidó 1.2). Isten országának erői már elkezdtek láthatóvá válni a
világban, de még nem jutottak uralomra (Máté 12,28; Lk.22,18). Minden Jézusban
hívő ember örvendezve várja Krisztus második eljövetelét.
2. Az ószövetségi üdvígéretek
zsidókra és pogányokra egyaránt vonatkoznak.
Jézus azt tanítja, hogy a pogány
népekből származó hívők az ősatyákkal és az Izráel népéből való hívőkkel együtt
telepednek asztalhoz. (Máté 8,11). Pál azt mondja, hogy Isten a vadolajfa ágait
(a pogányokat) beoltja Izráel szelíd olajfába, és ezek együtt részesülnek a
gyökér gazdagságában, vagyis Izráelnek adott áldásokban (Róm. 11,17)
3. Az „elragadtatásra” utaló
bibliai helyek zsidókra és pogányokra egyaránt vonatkoznak.
Az elragadtatásra, illetve a
Jézusban hívők összegyűjtésére többféle kifejezés használatos. A Biblia szövege
több szóval, többféle metaforával írja le, mi fog történni, amikor Ő visszatér,
hogy a benne hívőket üdvözítse.
4. A Biblia szerint az utolsó
időkben Istennek egy népe lesz, nem kettő.
A Szentírás egésze azt tanítja,
hogy Isten egy népet teremt magának az utolsó időkben, amelyben lesznek zsidók
és pogányok is, és ez a nép együtt fog részesülni a messiási kor áldásaiban. Az
Újszövetség következetesen tanítja, hogy ez a korszak Krisztus első
eljövetelekor, az Ő műve révén kezdődött el, illetve, hogy a zsidókból és
pogányokból álló gyülekezet pontosan a Krisztus második eljövetele előtti
időben épül fel. Erről a gyülekezetről szól a Jelenések könyvéből leírt, az
utolsó napokban végbemenő dráma. Ez a könyv az üldözött keresztyének-zsidó és
pogányok vigasztalására íródott.
5. A leglényegesebb üzenet: az
Izráelnek és pogányoknak adott üdvösség.
A leglényegesebb üzenet azonban
világos: amikor „a pogányok teljes
számban bejutnak” , az egész Izráel üdvözülni fog ( Róma. 11. 25-26) Erre
Izráel és a pogányok együttesre kell a keresztyén egyházaknak ügyelnie, mint központi
igazságra, és hirdetni kell zsidók és pogányok számára a Jézus Krisztusban
elnyerhető üdvösség evangéliumát.
Beküldte: Racskóné L.Zsuzsanna
Vissza a tartalomhoz
Érdekes és tanulságos próba
z Újév-köszöntő Istentiszteleten
pásztorunk elmesélte egyik élményét. Lelkészek, gyülekezeti elöljárók
találkozóján vett részt, ahol a következő érdekes próbát tették: mindenki
felállt, kört alkottak, és míg körbejárták a termet – igen sokan voltak, így
lassan, szinte „tyúklépésben” haladtak – mindenki egyen-egyenként hálát adott –
azért, ami a szívükön volt. Ez legalább 5-8 percig tartott.
Isten, az Igéjében többször
felszólít minket, hogy adjunk hálát:
„Menjetek be az ő kapuin hálaadással, tornácaiba
dicséretekkel; adjatok hálákat néki, áldjátok az ő nevét!” Zsolt 100,4.
„Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és
könyörgéseitekben minden alkalommal, hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat
az Isten előtt.” Fil.4,6.
„Jöjjetek el, örvendezzünk az
Úrnak; vigadozzunk a mi szabadításunk kősziklájának! Menjünk elébe hálaadással; vigadozzunk néki zengedezésekkel. Mert
nagy Isten az Úr, és nagy király minden istenen felül.” Zsolt. 95,1-3.
„Adjanak hálát az
Úrnak az ő kegyelméért, és az emberek fiai iránt való csodadolgaiért, és áldozzanak hálaadásnak áldozataival, és
hirdessék az ő cselekedeteit örvendezéssel!” Zsolt.107,21-22.
„Mert minden ti érettetek van, hogy a kegyelem sokasodva sokak által a
hálaadást bőségessé tegye az Isten dicsőségére.” 2. Kor.4,15.
Gondolhatnánk, hogy a vezetőknek,
lelkészeknek könnyű dolga van a hálaadásban, hiszen nagyon sokrétű a
szolgálatuk, életük, jó, élő kapcsolatban vannak az Úrral, de nekünk olyan
nehéz… Sokszor inkább a panaszkodás uralja beszédünket, de még imádságainkat
is.
Buzdítalak kedves Testvérem,
tegyél próbát! Én megtettem.
Őszintén megmondom, azt gondoltam
egy-két perc hálaadás után kimerül a tarsolyom… De legnagyobb csodálkozásomra
és örömömre, negyedóra után még mindig volt, amit nem köszöntem meg
Teremtőnknek. Még csak a családomat, életemet hoztam Ő elé – de a lakóhelyemet,
országomat, Földünket, szerencsésnek mondható éghajlatunkat, hogy elkerülnek a
természeti katasztrófák, az országunkban uralkodó békét még meg sem említettem.
Megmutatta az Úr, hogy milyen gazdag áldásokban részesített, és hogy nem a
problémák uralják az életemet – pedig, ha nem Isten szerint való szívvel nézem,
lenne min aggódnom. Úgyhogy elhatároztam, hogy most egy hétig CSAK hálát
adok az Úrnak – mindenért, amit a Szentlélek a szívemre helyez.
Hálát adok azért, hogy hálát
adhatok! Hogy oly sok minden van, amiért ezt megtehetem!
Beküldte:Draskóczyné
D.Orsi
„DICSÉRJÉTEK AZ URAT! ÚRNAK SZOLGÁI, DICSÉRJÉTEK,
DICSÉRJÉTEK AZ ÚR NEVÉT!”
113.Zsoltár 1.
Vissza a tartalomhoz
Boldog ember
„Boldog ember az, aki nem jár
gonoszok tanácsán, bűnösök útján meg nem áll, és a csúfolódók székében nem ül;
hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az Ő törvényéről gondolkodik éjjel
és nappal” Zsoltár 1,12
boldog ember útja: JÉZUS! „Én vagyok
az út!” Az egyetlen út, amelyen elérhetsz mindent, amire szükséged van. Más
úton ne járj! Minden más út a gonoszok útja, a hazugság útja, a csalások útja.
Vajon neked valóban Jézus az út? Rajta keresztül kapsz mindent?
„És csúfolódók székében nem ül”
Ez a legveszélyesebb. Megállni valahol, de gonosz helyen leülni?! Nehéz
fölkelni, ha egyszer az ember leült. Sokszor van beszédemben csúfolódás. Éle
van a szellemeskedésnek. Mindenkinek tetszik, de valakinek fáj. Ebben a székben
senki nem lehet boldog. Megszólal a lelkiismeret hangja: csak ezt ne mondtam
volna! Az ember sokszor rájön, mennyi keserves órát okozott öregeknek, akiknek
már úgyis olyan nehéz volt az élet.
Három „nem” egymás után. Nem jár,
nem áll meg, nem ül le. De van egy „hanem”. Az Ige nem csak azt írja le, ami
boldogtalanná tesz. „Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége” Valaha
ráébredtél-e már, hogy milyen csodálatos az Isten törvénye? Benne van a
kegyelem. Amikor Isten azt mondja valamire „ne!”, szeretetéből int. Isten
minden „ne” szavában szeretet van. A bűn ott kezdődik, amikor az embernek nem
kell Isten szeretete. Aki elgondolkozik Isten törvényéről, az egyre jobban
megérti, és egyre jobban szereti Őt.
Isten Jézus Krisztusban
betöltötte a törvényt. Jézus elszenvedte helyetted a büntetést. Fogadd el az
áldozatát, és abban a percben boldog ember leszel.
Trausch Liza könyvéből beküldte Petyánszki Pálné
Vissza a tartalomhoz
Vonat a mennybe
vonat
éppen befutott a pályaudvarra. A peronon egy kislány várt az “útipoggyászával”,
egy szatyorral, amelybe a tervezett utazásra egy kis ennivalót csomagolt be. A
kicsi felszállt, és talált egy ülőhelyet egy még nem egészen teli fülkében.
Kutatva nézett körül, és megnézte az utasokat, akik azonban mind idegenek
voltak. Fáradt volt a hosszú várakozástól, és úticsomagját fejpárnának
használta, hogy kissé kipihenje magát. Amikor jött a kalauz, nagy bizalommal
megkérdezte tőle, hogy szabad-e itt aludni. Ő barátságosan igennel felelt, de
utána látni akarta a jegyet. A kislány így felelt:
- Nincs jegyem.
Erre a következő beszélgetés alakult ki:
- Hova utazol hát?
- A mennybe megyek - hangzott a válasz.
A kalauz körülnézett, és csodálkozva válaszolt:
- Igen? És ki fizeti a vonatjegyet?
- Az Úr Jézus - felelte a kislány, és hozzáfűzte: - Ez a vonat nem a mennybe
megy, és az Úr Jézus nem utazik rajta?
- Azt hiszem nem - válaszolta a kalauz, akit zavart a gyermek nyíltszívűsége. -
De miből gondolod?
- Mert édesanyám gyakran énekelt egy éneket a vonatról, amely a mennybe megy,
és az Úr Jézus kifizette az útiköltséget mindenkiért, aki azon utazik. De most
már nem tudja többé énekelni. Nemrég meghalt. Ezért elhatároztam, hogy utána
utazom, hogy ismét együtt legyek vele. Nem ismeri a dalt a vonatról, amely a
mennybe megy? Nem énekli a kislányának, hogy el tudjon aludni? Vagy nincs
kislánya? - kérdezte a kicsi, miután a kalauz csendben végighallgatta.
Megindult hangon válaszolt:
- Volt egy kislányom, körülbelül olyan idős, mint te, de már meghalt. Talán ő
is a mennybe van.
- És most a bácsi odautazik, hogy viszontlássa? - kérdezte a kislány nagy
együttérzéssel. Néhány utas érdeklődve hallgatta a
beszélgetést. Egyesek mélyen
meghatódtak a kislány furcsa kérdéseitől. Valaki ezt mondta:
- Ez egy angyal!
- Nem, Kati vagyok. Az angyalok az Úr Jézusnál vannak a mennyben. - Ezután nagy
bizalommal megkérdezte az utasokat:
- Mindannyian a mennybe utaznak? Annak nagyon örülnék! Biztosan mind szeretik
az Úr Jézust, és imádkoznak Hozzá, ahogyan anyukám is mindig tette velem.
Anyukám azt mondta, hogy mindenki, aki valóban hisz az Úr Jézusban, minden
nehézség nélkül a mennybe kerül.
- Édesanyád biztosan jó asszony volt - szakította félbe az egyik utas a
kislányt.
- Az én anyukám azonban sosem akarta, hogy valaki azt mondja neki, jó ember.
Mindig azt mondta, hogy senki sem jó, csak egyedül Isten; és hogy nem azok az
emberek jutnak a mennybe, akik azt hiszik, hogy jók, hanem csak azok, akiknek
az Úr Jézus megbocsátotta bűneiket.
- A kislány kék szemét a kalauzra emelte: - De még mindig nem mondta meg, hogy
a mennybe utazik-e. Nem akarja viszontlátni a lányát a mennyben? Vagy nem is
hisz az Úr Jézusban?
A kalauz csöndben állt, és nem tudta, mit kezdjen a kislánnyal. Az egyik utas
értésére adta, hogy kifizeti a kislány jegyét. A kalauz azonban így felelt:d
- Meddig vigyük magunkkal a kislányt? Nem hagyhatjuk, hogy valahol csak úgy
kiszálljon. Mi lesz ebből a gyermekből? - Komolyan aggódott miatta.
Nyugodtan kérdezett tovább a gyermek: - Mit mondjak a kislányának, ha
találkozom vele a mennyben? Mondjam neki azt, hogy az apukája most nem tud a
mennybe jönni, de később eljön őt meglátogatni?
Azaz utas, aki tanúja volt ennek a beszélgetésnek, és tovább mesélte az esetet,
sajnálta, hogy a vonat éppen ekkor ért lakóhelye vasútállomásához, és le
kellett szállnia. Később azonban megtudta, hogy Kati dolga jól végződött.
Valaki oltalmába vette a kislányt, és hazavitte, ahol a hozzátartozói már
aggódtak a gyermek miatt. Előzőleg semmit sem mondott nekik tervezett “mennyei útjáról”.
Talán kicsit megmosolyogjuk a kislányt. De talán el kellene tűnődnünk ezen: Mi
a megfelelő vonatot választottuk-e, és ismerjük-e a célállomást? Hova vezet
életünk útja? Eldöntöttük-e már, hogy mi az úticélunk?
Beküldte: Kindricz Eszter
Vissza a tartalomhoz
Együttműködés Istennel terveinek megvalósításában
Stormie Omartian: Az Imádkozó szülő hatalma c.
könyvéből
a nem ismerjük Istennek életünkre
vonatkozó tervét, és olyan szerepet próbálgatunk, ami nem nekünk való vagy
egyszerűen csak valami elérhetetlenről álmodozunk, akkor életünk csalódott,
gyötrelmes, és elégedetlen lesz. Olyan felnőttekben láthatjuk ennek példáját,
akik gyűlölik munkájukat, akiknek egész élete gyötrelem, mert nem felel meg
várakozásaiknak. Valamikor bizonyára bedőltek annak a hazugságnak, mely így
hangzik: ”Nem vagyok így elég jó. Valaki
más szeretnék lenni!” Talán nem bátorították őket soha, hogy felismerjék
Istentől kapott erősségeiket, és adottságaikat. Biztosan fogalmuk se volt
arról, hogy Istennek milyen terve van az életükkel. Akkor valósulhat meg igazán
Isten terve az életünkkel, ha az Ő vezetését kérjük, majd megtesszük, amit
mond. Jeremiás próféta kitartóan továbbadta, amit Isten a népnek üzenni akart,
de a nép vonakodott meghallgatni. Végül az Úr azt mondta: „Elhozom Júdára, és Jeruzsálem minden lakójára mindazt a veszedelmet,
amit megmondtam. Mert beszéltem hozzájuk, de nem hallgattak rám, hívtam őket,
de nem válaszoltak.” (Jer. 35.17) Ha nem válaszolunk Isten hangjára,
romlásba kerülünk. Imádkozhatunk gyermekeinkért, hogy nyitott füllel hallják
meg Isten hangját, és ne érje őket ilyen szenvedés.
A Gonosz egyik stratégiája, hogy
másokkal való összehasonlítgatásra vesz rá. Másokhoz képest mindig
fogyatékosságaik kerülnek előtérbe, és sóvárognak olyasmi után, ami nem Isten
akarata a számukra.
A gyermek valódi azonosságát
támadja meg ez a folytonos összehasonlítgatás. Sok fiatal tizenéves korában
egészen más szeretne lenni, mint amire képességet kapott. Nem értékelik saját
képességeiket, amelyeket Istentől kaptak. Teljes erővel törekszenek valami
olyasmire, amit nem érhetnek el. Olyat akarnak tenni, ami soha nem fogja
kielégíteni őket, ahelyett, hogy a képességeik területén a legjobbat nyújtanák.
Imádságunkkal megakadályozhatjuk az Ellenségnek ezt a tervét, és gyermekeinknek
világos látást adhatunk önmagukról és jövőjükről.
Az Istennel való kapcsolatuk
erősítése a legjelentősebb segítés abban, hogy gyermekeinknek segítsünk
megérteni Isten tervét az életükkel. Tudom, hogy soha nem fogják teljesen
megérteni önmagukat, amíg meg nem értik, hogy kicsoda Isten. A Bibliában Isten
azt ígéri, hogy Szellemét árasztja gyermekeinkre, és ugyanitt azt is mondja
róluk, „növekednek, mint a fű a víz
mellett, mint patakok mentén a fűzfák. Egyik ezt mondja majd, Én az Úré vagyok!
… A harmadik a kezébe írja: Az Úré vagyok és dicsekedve említi Izráel nevét”.
(Ézs. 44.4-5) Ezek a gyerekek tudják, hogy kik ők. Telve lesznek Isten
Szellemével, és azzal a belső bizonyossággal, hogy ők az Úr gyermekei. Az
egészséges önbizalom, és a sugárzó arckifejezés minden gyermek arcán látható,
aki meggyőződéssel tudja kimondani: „Az Úré vagyok!” Szeretnéd ezt
gyermekeidnek annyira, hogy imádkozz érte?
ram, könyörgök, áraszd
Szellemedet gyermekeimre……(nevük) a mai napon, és kend fel mindarra, amire Te
hívtad el! Uram, Te azt mondtad, „mindenki abban maradjon meg Isten előtt,
amiben elhívatott” E gyermekek számára is legyen így a Te Szavad szerint!
Soha ne térjenek el attól, amire
Te elhívtad őket, ne is próbáljanak más valami, valakik lenni.
Őrizd meg az Ördög gonosz
tervétől, hogy elrabolja tőlük az életet, ellopja egyéniségüket, és
tehetségüket, veszélyeztetve az utat, melyre Te hívtad el őket! Ne engedd, hogy
összetörje a személyiségüket, akivé Te formáltad! Rajtad kívül senki másnak ne
legyenek követői! Legyenek olyanok, akik embereket vezetnek a Te országodba!
Segítsd, hogy növekedjenek az Úr Jézusban kapott felhatalmazásuknak tökéletes
megértésében, és mégis maradjanak szerény alázatos lelkületűek! Naponta
növekedjenek a Szentszellem gyümölcseiben, melyek a szeretet, öröm, békesség,
türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség és önmegtartóztatás! (Gal.5,22)
Találják meg személyazonosságukat – identitásukat benned! Tekintsék magukat a
Te eszközödnek, és legyenek tudatában, hogy benned tökéletesek! Adj nekik
látást az életükre vonatkozóan, amikor célokat tűznek maguk elé! Legyenek
céltudatosak abban, amire elhívtad őket! Segítsd, hogy önmagukat Hozzád
hasonlóan a jövőjük felől lássák, nem pedig a múltjuk felől! Add meg nekik azt
a meggyőződést, hogy a Te terved velük kapcsolatban a békesség és nem a romlás,
adj nekik Tőled származó jövőképet és reményt! (Jer.29,11) Tekintsenek Rád úgy,
mint aki a jövőjüknek reménysége vagy! Értsék meg, hogy Te vagy az, aki „megszabadított minket, és elhívott szent
hívással, nem a mi cselekedeteink szerint, hanem saját végzése, és kegyelem
szerint, amelyet még az idők kezdete előtt Krisztus Jézusban adott nekünk”
(2. Tim. 1,9) Naponta növekedjenek a bizonyosságban, és a Szentszellem
elszántságában azáltal, hogy elkötelezik magukat a tervedbe való
beilleszkedésre!
(mpe)
„AKI A FENYÍTÉS ELLENÉRE IS NYAKAS MARAD,
HIRTELEN GYÓGYÍTHATATLANUL ÖSSZETÖRIK”
Példabeszédek
29,1
Vissza a tartalomhoz
Mit tegyünk Isten Igéjével?
„Halld
meg azért Izráel, és vigyázz, hogy megcselekedjed, hogy jól legyen dolgod, és
hogy igen megsokasodjál a tejjel és mézzel folyó földön, amiképpen megígérte az
Úr, a te atyáidnak Istene néked. Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy
Úr! Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből
és teljes erődből. És ez igék, amelyeket e mai napon parancsolok néked,
legyenek a te szívedben. És gyakoroljad ezekben a te fiaidat, és szólj ezekről,
mikor a te házadban ülsz, vagy mikor úton jársz, és mikor lefekszel, és mikor
felkelsz. És kössed azokat a te kezedre jegyül, és legyenek homlokkötőül a
te szemeid között.
És írd fel azokat a te házadnak ajtófeleire, és a te kapuidra.”
5.
Mózes 6,3-9.
okszor halljuk, hogy érdemes a
Szentírásból igéket, igeszakaszokat memorizálni. Aki próbálta, tudja miiért: Isten
beszéde átmos, megtisztít, megvilágítja életünket, megvilágosítja szemünket,
hogy meglássuk azt, amit az Úr mutat nekünk. Isten az Ő beszéde által
teremtette világunkat, az állatokat, minket, embereket – a szavával hívott elő
mindent: Isten szólt és lett. Isten beszéde, igéje erőt, hatalmat hordoz. A
memorizált igéket imádságainkba beleszőve elmondani igazi élmény – szinte
megelevenednek, érezni lehet, hogy mennyire „életszerűek” a mai napon is, a
saját életünkben is.
Szeretek igeszakaszokat megtanulni.
Mindenkinek van kedvenc bibliai idézete, több is, és sokszor átélhetjük, hogy
egy-egy helyzetben hogyan segít ki a kétségbeesésből, hogyan erősíti meg
reménységünket: „az Úr velünk, kicsoda ellenünk?”, vagy egy örömteli
pillanatban hogyan tolul fel szívünkből az oda bevésett ige a szánkon át,
kitörő szóval Istent dicsérve.
Legutóbb a fenti igeszakasszal
éltem ezt meg.
Figyeljük meg, Urunk mit mond,
mit tegyünk az Ő beszédével? Legyenek a szívünkben, gyakoroljuk (azaz tanítsuk,
ismételjük) azokat gyermekeinknek,szóljuk azokat (beszéljünk róla) – mikor?
Szinte szüntelenül.
És ékesítsük fel magunkat
azokkal: „És kössed azokat a te kezedre
jegyül, és legyenek homlokkötőül a te szemeid között.” Azaz váljanak
láthatóvá életünkben, cselekedeteinkben, de – szavainkban, beszédünkben is!
Láthatóvá, hogy kihez tartozunk! Hogy kiben bízunk! Hogy mi nem a láthatóra
nézünk, hanem a láthatatlanra – Urunk beszédében, ígéretében bízunk, és nem a
világ gondjai, a mindennapi nehézségek határozzák meg hangulatunkat, gondolatainkat…
„Mikor félnem kellene is, én bízom te benned. Isten
által dicsekedem az Ő igéjével; az Istenben bízom, nem félek.” Zsolt.56,4-5.
Beküldte: Draskóczyné
D.Orsi
Vissza a tartalomhoz
Reményik Sándor: A boldog búzaszem
A Fáraóval
eltemettetett,
Nem termőföldbe, hanem sziklasírba…
Az ember azalatt szántott-vetett,
Kalásztengereket zizegtetett:
A föld erőt aratásra hívta.
Aztán – átok lett kezén a kenyér,
Pipacs helyett, kalász közt vér piroslott,
S a tar mezőkre lehullott a dér.
Ugar felett halál-köd lebegett…
De lányszemekben kék búzavirág
Új kalászt akart és új életet, -
S az ember újra szántott és vetett,
Hogy aratáskor újból összekapjon
Vadállatként a silány konc felett,
S egymás fészkére új üszköt vigyen.
A sziklasír ölén a
búzaszem
Aludt. Körötte halk ütemre járt
A halál, mely nem ismer életet,
S az élet, amely nem ismer halált.
A változandóság játékait
Az időből kipergett búzaszem
Lassan kezdette elfeledni itt.
A nagy király szarkofágja körül
Őrt váltottak a sírnak férgei…
Még e nesz se volt elég halk neki.
Ilyenkor mély álmából fölriadt,
S dideregtették bús emlékei.
Azután némán szendergett tovább,
Benne hullámzó rónaság aludt,
Látott pipacsot, kék búzavirágot,
Egy benne rejlő végtelen világot,
Mely emberkézre már
sohase jut.
Marad lappangó, szűzi
lehetőség,
Esőtlen csíra,
napfénytelen bőség,
Önmagába börtönzött
diadal, -
Kis szürke semmi túl
az életen.
Örökkévaló, boldog
búzaszem
Beküldte:Petyánszki Pálné
Vissza a tartalomhoz
„ÉN ALKOTTALAK, ÉN VISZLEK
ÉN HORDOZLAK, ÉS MENTELEK MEG”
Ézs.46.4.
Ami lehetetlen az embernek, Istennek
lehetséges
Lukács 18,27
gy évvel ezelőtt vált ez az ige életté számomra.
Amikor Draskóczyné
Dinnyés Orsi után elkezdtem ennek az újságnak a szerkesztését.
Elmondhatom azt, hogy addig én és
a számítógép olyan távol voltunk egymástól, mint az ég és a föld. Nem érdekelt
igazán, nem kötött le, féltem, hogy elrontok valamit a gyerekeimnek a
számítógép használata közben. Még a port is óvatosan töröltem le a gépről,
nehogy valami bajt okozzak. Valami nagyon távoli modern találmánynak gondoltam
a számítógépet és a vele való foglalkozást. Úgy gondoltam, hogy az ilyen
egyszerű, nem túlképzett asszonynak nincs jövője a modern technika vívmányai
között. Szóval csak magamra néztem. Nem is tudom mit látott Orsi bennem, amikor
szinte egyik napról a másikra azt mondta, hogy „a februári számot te
szerkeszted, mert már nincs időm a költözés miatt „ Az a pár óra amit előtte
átvettem vele a szerkesztéssel kapcsolatban, bizony kevésnek bizonyult egy
évvel ezelőtt. De Isten többet látott bennem, mint én magamban. Úgy rendelte,
hogy azon a héten Johanna lányom beteg volt, és így itthon volt velem.
Részletesen leírt mindent a gép indításától kezdve apró lépésekben. Segített a
szerkesztésben, amikor elvesztem akkor sikítottam neki, hogy segítsen. Ő Pedig
mindig türelmesen átjött hozzám és kijavította, amit én elrontottam, vagy nem
találtam, mert nem tudtam, hogy mit hova mentettem el.
Nagyon
nehéz volt a kezdet. A Sátán, mint gonosz ellenség is bekapcsolódott. Emlékszem
valami gond volt a nyomtatóval is, nem tudtuk kinyomtatni, el akartuk
interneten keresztül küldeni a fénymásolóba, és az sem sikerült. Nagyon
kétségbe voltam esve, hogy most már mindig így lesz. Tele voltam félelemmel és
aggodalommal. Próbáltam az Úrra figyelni és tőle kérni a lehetetlennek tűnő
segítséget. Bár ez még lehetetlenebbnek tűnt „Isten és a számítógép
használata?!” Isten, hogyan tud segíteni egy technikai eszköz használatában?
Ugye, kicsit nevetségesnek tűnik? De
ami az embernek lehetetlen az az Istennek lehetséges. Hálát tudtam adni
Istennek azért, hogy lányom pont abban az időben beteg volt. Mert egyedül
képtelen lettem volna a 2008. februári számot elkészíteni. Utána is nagyon
sokat segített, néha még telefonon is felhívtam Johannát, hogy gondom van.
Isten lehetőséget adott arra, hogy felmérjem képességeimet. Azokat a
képességeket, a miket Ő adott, és ha Ő adta, akkor Ő biztos abban, hogy meg
tudom oldani, hogy meg tudok felelni egy bizonyos feladatnak. Megtanultam, hogy
ne a magam erejében, képességeimben bízzak, hanem egyedül Istenben, mert Neki
semmi sem lehetetlen. A Sátán akarja elhitetni velünk ezt a hazugságot, hogy
nem vagyunk képesek bizonyos feladatokra. Ő a hazugság atyja. Rombolni akar,
lopni akar. Meg akar fosztani bennünket attól a hittől, hogy Istennek minden
lehetséges a mi életünkben, csak hagynunk kell, hogy Ő vezessen bennünket.
Hittel rá kell állni az Ő elhívásaira. Nem a cselekedet fontos ilyenkor, hanem
a hit, ahogyan Ábrahámnak is a hitét számította be az Úr.
Bizonyságtételem üzenete pedig
ez: Ha az Úr küld egy bizonyos munkára, akkor ne a magad képességeire nézz,
ne a magad eszére támaszkodjál, hanem hidd el, hogy ami az embernek lehetetlen az az Istennek lehetséges.!
„Hit által kapott kijelentést Noé azokról a dolgokról, amelyek még nem
voltak láthatók, és Istent félve és tisztelve készítette el a bárkát háza népe
megmentésére. E hite által ítélte el a világot, és hitből való igazság
örökösévé lett.
Hit által engedelmeskedett Ábrahám, amikor elhívatott, hogy induljon el
arra a helyre, amelyet örökségül fog kapni. És elindult, nem tudva, hova megy.
Hit által költözött át az ígéret földjére, mint idegenbe, és sátrakban lakott
Izsákkal és Jákóbbal, ugyanannak az ígéretnek örököseivel. Mert várta azt a
várost, amelynek szilárd alapja van, amelynek tervezője és alkotója az Isten.
„ Zsidókhoz írt levél 11.7-10.
Vissza a tartalomhoz
Győzelem
A győzelem titka az
Istennel való bensőséges
kapcsolat.
Ez a forrása minden külső és belső erőnek.
Ha
elfelejtenek, vagy elhanyagolnak, ha tudatosan mellőznek és te mindezt
alázattal vállalod, és Uradnak hálát adsz minden sértésért és megaláztatásért,
akkor – az
Győzelem.
Ha
a jót, amit teszel vagy tenni akarsz, mások kigúnyolják; ha vágyaid
meghiúsulnak; ha a többiek pontosan azt teszik, ami neked nem tetszik; ha
tanácsodat semmibe veszik, nézeteidet nevetségessé teszik, s te mindezt
zúgolódás nélkül, türelemmel, szeretettel elfogadod, akkor – az
Győzelem.
Ha
neked minden étel jó, azért mindig hálás vagy; ha minden ruházattal, minden
társasággal és életkörülménnyel, a magányossággal, mindennel, ahogy Urad vezet
megelégedett vagy, akkor– az
Győzelem
Ha
mások rosszkedvét, ingerültségét, panaszkodását, minden rendszertelenségét,
pontatlanságát, amelyekről te nem tehetsz, - bár azokat nem helyesled -,
mérgelődés és zúgolódás nélkül elviseled, akkor – az
Győzelem
Ha
a körülötted levők különcségét, lelki érzéketlenségét, saját hibáik iránti
vakságát elnézed, ha másoktól mindenféle üldözést elszenvedsz s mind elviseled
úgy, amint azt Jézus Krisztus hordozta, akkor – az
Győzelem
Ha
sohasem célod beszélgetésben saját személyed vagy munkádat, sikereidet
kiemelni, ha nem vágyol mások ajánlására, dicséretére, ha szeretsz ismeretlen
maradni, hogy Krisztusban elrejtett életed legyen, akkor – az
Győzelem
Beküldte:Babka Zsuzsanna
Vissza a tartalomhoz
Slúľenie
Tak
čítame v Starom Zákone, ľe ked sa národ Izraelský odvrátil od pravého Boha,
vtedy utratil svoju rados», a pokoj. Preto, ľe µudia
slúľili modlám, Pán Boh ich trápil vąelijakými ranami, mnohými biedami. Zeme
úrody nevydávaly, stromy ovocia nedonáąaly, pri tom poslal Pán Boh na nich aj
iné biedy, dal ich dorúk nepriateµa.
A
čo dnes? Obzrieme sa na vąetky strany sveta, čo vidíme? Svet je plný úzkosti, a
ľalosti, obklučuje nás vąelijaké súľenie, vidíme pri µudoch len trápenie a
ľalos». A toto vąetko je preto, lebo µudia prestupujú Boľie prikázanie, kochajú
sa neprávosti, neveria v Boha, telesný ľivot vedú. ®ial Bohu nielen raz
počujeme µudí zalosti» nad svetom:
„Prečo sú biedy, ľalosti naąe? Prečo stvoril nás Pán Boh, ked tak nás tresce?”
Za takéto slová pravda, ľe Pán Boh musí nás eąte väčmi tresta», musí nás novými
a novými biedami navątívi».
Milý
čitatelu! Jestli ľe si biede postavený, jestli ľe »a svet suľuje, nehorekuj len
nad svetom, ale i nad sebou, nad svojím hrieąným stavom. Čiň pokánie a čakaj
milos» Boľiu. Ver, ľe sa s časom vąetko zmení, a príjde koniec aj tvojho
trápenia. Čuj, ako ti Pán privoláva: „Na svete souľení míti budete, ale
dúfajte, já sem premohol svet” On na kríľi premohol svet, zví»azil nad peklom,
smr»ou svojou vyslobodil nás od večného súľenia. Keby ludia nie od sveta
očakávali spomoľenie, ale jedine od Krista, radostnejąí ľivot by sme mali na
zemi, odstránené by boli od nás vojny, i iné ľalosti. K tomuto dopomáhaj nás
Hospodin!
Megjelent 1942.szeptemberében az „Evanjelický Hlásnik”- ban
Vissza a tartalomhoz
Felhívás:
Kéziratokat várunk a következő számainkhoz! Minden hónap 3. vasárnapi megjelenésre törekszünk, a kéziratok eljuttatásánál ezt kérjük vegyék figyelembe.
Kiadja: Ősagárdi Evangélikus Egyházközség Lelkészi Hivatala
Cím: 2610 Ősagárd, Rákóczi út 18.
Tel: 06-35-360-225
osagard@lutheran.hu
Szerkesztő: Misjákné Petyánszki Erzsébet
misjakerzsi@citromail.hu
Internetes változat: Zöld Zoltán
zoldzoli@freemail.hu
A lap tetejére
|
|