Túrmezei Erzsébet: Ne akarj kereszteden
könnyíteni!
Kemény a harc, nehéz a kereszt terhe. Nem bírom már –
sóhajtod csüggedezve. De tarts ki! Egyszer meglátod, megérted, hogy a keresztre
miért volt szükséged.
Vándor roskad le az útszél kövére. Bot a kezében.
Bárcsak célhoz érne! De nem megy tovább! Hogyan érje el, ha olyan nehéz
terheket cipel?
Amikor indult, erős volt és boldog. Azóta annyi minden
összeomlott. Magára maradt. Szép napoknak vége. Keserves, árva lesz az
öregsége. Szívében ott a kérdés szüntelen: Miért lett ilyen az út, én Istenem?!
Ahogy így töpreng, kicsordul a könnye, és leperdül az útszéli göröngyre.
Aztán elcsendesedik. Lehet-e ilyen csüggedt, ha Isten
gyermeke? Magasba emeli tekintetét. Ott majd megérti, amit itt nem ért. Fogja a
botját, és indul vánszorogva. Mintha a domboldalon kunyhó volna! Odaér. Bemegy.
Fáradtan lefekszik. Elég volt már a vándorlásból estig. Soká eltöpreng még
bajon, hiányon, míg végre lassan elnyomja az álom.
S magát álmában is vándornak látja, útban a távol
mennyei hazába. A mennyei város ragyog feléje. Oda igyekszik, siet, hogy
elérje. Kezében vándorbot, vállán keresztje. Vállára azt maga Isten helyezte.
Siet örömmel. Föl! Előre! Föl! A messzi cél, mint csillag tündököl.
Hőség tikkasztja. Keresztje teher. Útközben néha
pihennie kell. Kedves ház kínál pihenést neki. Súlyos keresztjét ott leteheti.
S ahogy tovább indulna, mit vesz észre? Tekintete
ráesik egy fűrészre.
„Olyan súlyos keresztet cipelek. Jobb, ha belőle
lefűrészelek"
- mondja magában. „De jó, hogy megtettem!
Sokkal könnyebb!" – sóhajt elégedetten.
Siet tovább. Mindjárt elfogy az út, s eléri a ragyogó
gyöngykaput.
Ó, már csak egy patak választja el! Jön-megy a
partján, hídra mégse lel. De hirtelen eszébe jut keresztje:
A túlsó partra az most híd lehetne. Jaj, nem ér át!
Hiába próbálgatja: Hiányzik a lefűrészelt darabja. „Mit tettem!" – kiált kétségbeesetten.
„Most a cél közelebb kell elvesznem, mert a keresztemet nehéznek
találtam!" S ott áll a parton keserű önvádban.
Azután új vándort lát közeledni, s mert keresztjéből
nem hiányzik semmi, Mint hídon, boldogan indulhat rajta, hogy átjusson békén a
túlsó partra. „Rálépek én is!" Reménykedni kezd: az ismeretlen, idegen
kereszt hátha átsegíti. Rálép, de reccsen lába alatt. „Jaj, Istenem elvesztem!
Uram, segíts!" Így sikolt, és felébred. Még a földön van. Előtte az élet.
Csak álom volt a kín, a döbbenet.
„Megváltó Uram, köszönöm Neked! Keresztemet Te adtad,
ó, ne engedd, hogy egy darabot is lefűrészeljek! Amilyennek adtad, olyan
legyen! Te vezetsz át a szenvedéseken. A Te kereszted szerzett üdvösséget, De
mivel az enyémet is kimérted, Te adj erőt és kegyelmet nekem, Hordozni
mindhalálig csendesen
Vissza a tartalomhoz
Új évre
Kívánom, hogy tegye Isten a múltadat megmosottá,
bűneidre ne emlékezzék, megszegett fogadásaidat fejedre átokként ne hozza, de
legkisebb engedelmességedet is őrizze arany oltárról felszálló jó illatként.
Hited bátorságának jutalmát ne vonja meg gyávaságod szerint.
Ebben az évben is óránként erősítsen szüntelenül
imádkozásra, késztessen s ne engedjen reménytelenségbe hullani.
Formáljon egyre hasonlóbbá Krisztushoz,
valahányszor megütnek, megbántanak, azonnal fogadd azt mint megváltó Urad
együttérzését, kézszorítását. Ha lenéznek, lásd meg abban fénylő koronádat!
Amikor mindenki elhagy és sok ember között is
egészen egyedül vagy, lehess alkalmas arra, hogy Istened egészen birtokába
vehessen, ami az Ő legfőbb vágya.
Ha családodon belül érnek sebek, kedves kezek
fonják a tövist, gondolj Jézus Krisztusra, akit csókkal árultak el és akit
esküvel tagadott meg a lelkesebb barát. Az áruló csók hozóját nevezd
barátodnak, aki pedig súlyos óráidban tagad meg, nézz arra szelíden, hogy sírva
menjen el a hozzá nem illő tűz mellől.
Ha halállal fenyegetnének, ragyogtad szemükbe
örömödet, mint István tette, és imádkozzál Ábrahám hitével a családodban levő
Lótokért, és eszközölj ki számukra kegyelmet, amin azt, Jób a barátaiért tette.
Nagy szomorúság idején engedd hogy Urad,
Mestered adjon igazi vidámságot neked, s akkor majd megtudod, hogy az Ő
szeretete jobb a bornál.
Ha pedig ismét vonna a tenger a halak és a háló
, a csónak és a szél simogatta víz, halld meg egészen közelről fárasztó
éjszakák után Mestered csendes szavát:” Jobban szeretsz-e engem ezeknél?”
És
ha bárki is kívánna megkímélni attól a szenvedéstől, amelyet Isten irántad való
nagy bizalmában csak neked készített, ne restelld ezt mondani:” Távozz tőlem Sátán,
bántásomra vagy nekem, mert nem gondolsz az isteni dolgokra, csak emberiekre…”
Váltsa Isten valósággá éltedben e jókívánságokat és vigye végbe mindazt a jót,
amit felőled elgondolt. (5.Mózes 26.10.11)
Jézus
panasza
„Ti Mesternek hívtok – és nem kérdeztek
engem…
Útnak neveztek – és nem jártok rajtam…
Világosságnak hívtok – és nem néztek reám…
Életnek neveztek – és nem kerestek engem…
Bölcsnek hívtok – és nem követtek engem…
Hatalmasnak neveztek – és nem kértek engem…
Irgalmasnak hívtok – és nem bíztok bennem…
Igazságnak neveztek – és nem féltek tőlem…
…ha egyszer örökre elvesztek – ne okoljatok
engem!”
( A lübecki Krisztus
szobor felírása)
Beküldte: Tóth Andrásné
Vissza a tartalomhoz
Egy kis szív története
A kis piszkos ♥ ugyanolyan tiszta
akart lenni, mint a a
széles, mély árok túloldalán. De túlságosan büszke volt ahhoz, hogy bocsánatot
kérjen az Úr Jézustól, ezért nem tudott átjutni a hídon. Így a kis piszkos ♥
megpróbált átmászni a széles mély árkon, de az árok falai túl magasak voltak;
megpróbálta átugrani az árkot, de az túl széles volt. Bármit is tett a kis
piszkos ♥, nem sikerült átjutnia a másik oldalra.
Egyszer egy másik piszkos ♥ azt mondta
neki, hogy csak akkor juthat valaki a tiszta ♥ városába, ha többé semmi rosszat sem
tesz vagy gondol.
Most ezt próbálta teljes erejéből
a kis piszkos ♥ . Ettől kezdve nem akart többé lopni, nem akart többé hazudni,
és nem akart többé engedetlen sem lenni. Elhatározta, hogy mindig becsületes,
kedves, segítőkész és engedelmes lesz.
De ez nem sikerült a kis ♥ -nek.
A kis ♥ vágyakozva nézett át a
tiszta ♥ városa felé. Hiszen ő is
olyan szívesen lenne ott. Ezért a kis ♥ elhatározta, hogy megkérdez egy
tiszta elmondta neki, hogy a vérhíd
az egyetlen út, amely a tiszta
városába vezet.
Ekkor végre úgy döntött a kis ♥ ,
hogy átmegy az Úr Jézus vérhídján.
Így imádkozott: - Úr Jézus
Krisztus, kérlek, bocsásd meg a bűneimet, és ajándékozz nekem tiszta szívet.
Te is imádkozhatsz ugyanúgy, mint
a kis ♥, hogy bocsássa meg Jézus Krisztus a bűneidet. Akkor a te szíved is
ugyanolyan ragyogóan tiszta lesz, mint az Úr Jézusé.
Miután akis szív befejezte az
imádkozást, már valóban nem volt többé piszkos, hanem egészen tiszta lett.
Most már a tiszta városában volt.
Amikor a kis tiszta egyszer vétkezett, piszkos foltok
keletkeztek rajta. Ezen nagyon elszomorodott. A kis szív ekkor azt tette, ami
egyedül helyes: Elmondott az Úr Jézusnak mindent, ami történt, és bocsánatot
kért tőle.
Ezen kívül arra is kérte Jézus
Krisztust, hogy segítsen neki, hogy mindig teljesíteni tudja Isten akaratát.
Ekkor eltűnt minden csúnya folt.
A kis újra egészen tiszta lett, és
ezért megtelt örömmel és hálával. Most már tudta, hogyan maradhat tiszta
örökre.
A kis gyakran gondolt régi barátaira, akik a
piszkos ♥♥ városában laktak.
Elhatározta, hogy elmegy hozzájuk, és beszél nekik a tiszta
városáról és az útról, amely oda
elvezet.
vége
Vissza a tartalomhoz
ÁGOSTAI HITVALLÁS – AZ ISTENRŐL
„Gyülekezeteink
teljes egyetértéssel tanítják: a níceai zsinat határozata az isteni lényeg
egységéről és a három személyről igaz és azt minden kételkedés nélkül hinni
kell. Közelebbről, hogy egy isteni lényeg van, neve szerint is, valósággal is
Isten, örökkévaló, test nélküli, részekre oszthatatlan, végtelen hatalmú,
bölcsességű és jóságú, mindeneknek - láthatóknak és láthatatlanoknak -
teremtője és megtartója; és mégis három személy van, egyenlő lényegű és
hatalmú, együtt örökkévaló: Az Atya, a Fiú és a Szentlélek. A személy szót
pedig olyan értelemben használják, ahogyan ebben az összefüggésben az egyházi
írók használták: nem részt vagy tulajdonságot jelöl másvalamiben, hanem azt,
aminek önálló léte van.
Elítélik
mindazokat a tévtanításokat, amelyek ez ellen a hittétel ellen támadtak, mint a
manicheusokat, akik két őslétezőt vallottak, a jót és a rosszat; továbbá a
valentiniánusokat, ariánusokat, euriomiánusokat, mohamedánokat és minden
hozzájuk hasonlót. Elítélik a régi és újfajta szamoszaténusokat is. Ezek azt
állítják, hogy csak egyetlen isteni személy van; ezért az Igéről és a
Szentlélekről körmönfont és bűnös módon úgy okoskodnak, hogy azok nem külön
személyek, hanem az Ige csupán a hangzó igét, a Lélek pedig a létezőkben található
teremtett mozgatóerőt jelenti.”
Ez
a hitvallás 480 éves. Réginek mondhatnánk, de nála még régebbi gyökerekhez nyúl
vissza: a Níceai Hitvalláshoz, illetve az Apostoli Hitvalláshoz, és így végső
soron az egész Szentíráshoz. Úgy értelmezi az evangélikusságot, mint akik
beletartoznak a keresztyénség nagy családjába, annak ősi hitét élik, és
hirdetik. Az evangélikusok nem új hitet, látást, vallást, vagy istent találtak
ki, hanem az apostolok és tanítványaik által, a Bibliában leírt tanítására
építik életüket. Így tartoznak össze a hívők egy nyájba akár évszázados
távolságban is, mert ugyanazt az egy Pásztort követik (Jn 10,16).
Ez alapján
beszélünk mi is, mint minden keresztyén a Szentháromságról. Sok könyv,
tanulmány, eszmefuttatás íródott már e témában, de az egyetlen igazi tény, hogy
mindez számunkra nagy titok. Nem ismerjük igazi mélységeit, hiszen ésszel fel
nem fogható, hogy a három hogyan lehet egy, és az egy hogyan lehet három. Mégis,
hittel éljük meg azt, hogy a Názáreti Jézus maga is Isten, hiszen Krisztusnak
(úr, király; v.ö. Jn 20,31) nevezzük, illetve az Atya és a Fiú Lelkét élő
személynek ismerjük, aki a Pártfogó (Jn 14,26).
Noha a
„Szentháromság” szó nem szerepel a Szentírásban – a kifejezés későbbi teológia
eredménye –, a Biblia ennek ellenére több helyen is erről a titokzatos
kapcsolatról tesz bizonyságot, és hirdeti a Teremtő, a Megváltó, és a
Megszentelő Isten egységét, egyedülállóságát. Érdemes elolvasni ehhez az alábbi
igehelyeket: Jn 1,1-3; 14,10-11; 15,15; 17,5.18; Róm 1,1-4; 5,1-5; 15,15;
16,25-26; 1Kor 2,7-10; 12,4-6; 2Kor 1,21-22. Ezek az igék arról beszélnek, hogy
az Atya, a Fiú és a Szentlélek élete és munkája tökéletes harmóniában vannak
egymással.
A
keresztyénséggel együtt valljuk, hogy nincs más ÚR a világon, csakis az élő és
éltető Isten, aki személy. Nem egyszerűen „jóisten”, akire legtöbbször mint
kívánságteljesítő automatára gondolnak; nem világ feletti energia, ami
érzéketlenül teremt és pusztít; nem a mi képzeletünk találmánya, akit kedvünk
szerint manipulálhatunk, hiszen „mindenkinek kell egy isten, amibe kapaszkodhat”;
nem a rossz szükségszerű ellentéte, hanem az Egyedüli, az értünk Élő és éltető
ÚR, aki a Jelenések Könyvében így mutatkozik be Jézusban: „Én vagyok az Alfa és
az Ómega így szól az ÚR Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő: a
Mindenható” (Jel 1,8).
Szentháromság
kelta ábrázolása
Eszlényi Ákos
lelkész
Vissza a tartalomhoz
W. TOZER: A
SZENT ISMERETE 4. rész
Az Isten minden
tudás
Isten mindentudó, tökéletes az
ismerete és nem kell tanulnia. A Szentírás azt mondja, hogy Isten soha senkitől
nem tanult. /Ézs. 40. 13-14 .- Róma 11,34/. Istennek nincs eredete, nincs
kezdete, nincs szüksége segítőkre, nincs alávetve a változásnak, és lényében
nincsenek korlátozottságok.
Hogy Isten mindentudó, azt
nemcsak a Szentírás tanítja, hanem mindaz utal rá, ami felőle mond valamit.
Isten tökéletesen ismeri önmagát, így mindent ismer ami ismerhető.
Isten rögtön és erőfeszítés
nélkül ismer mindenfajta anyagot, Mindenfajta értelmet, mindenfajta és összes
szellemet, mindenfajta és összes lényt, mindenfajta és összes teremtményt,
mindenfajta halmazatot, minden törvényt, minden kapcsolatot, minden okot,
minden gondolatot, minden misztériumot, minden talányt, minden érzést, minden
vágyat, minden ki nem mondott titkot, minden trónt és uralmat, minden
személyiséget, minden látható és láthatatlant a mennyben és a földön, a
mozgást, a teret, az időt, az életet, a halált, a jót, a gonoszt, a mennyet és
a poklot.
Nekünk, akik menedéket találunk,
hogy ragaszkodjunk ahhoz a reményhez, amely az evangéliumban áll előttünk, milyen
kimondhatatlanul jó az a tudat, hogy mennyei Atyánk teljesen ismer minket.
/Ézs, 54, 10/.
Isten bölcsessége
Az isteni bölcsességről szóló
tanulmányban az Istenben való hittel kezdjük. Mivel azért hiszünk hogy értsünk,
ezért nem keressük az Isten bölcsességére vonatkozó bizonyítékokat. A hitetlen
értelmet semmilyen bizonyíték sem győzné meg, az Istent imádó szívnek meg
egyetlen bizonyítékra sincs szüksége. /Dán, 2:19, 21, 22/.
A Szentírás a bölcsesség- akár
Isten, akár az emberek alkalmazzák- mindig erős erkölcsi összefüggéseket hordoz
magában. Az a bölcsesség, amely puszta
okosság, a gonosz embereket is jellemzi, de az ilyen bölcsesség áruló és hamis.
Ez a kétfajta bölcsesség
állandóan konfliktusban van. Amikor a Golgota csúcsáról nézzük, azt állapítjuk
meg, hogy az Isten bölcsessége és a sátán meg a bukott ember ravaszsága közt
állandó harc van, /’ Kor, 1: 19/
Isten minden cselekedetét
tökéletesen végzi, először a saját a saját dicsőségéért, és az embernek a
legmagasztosabb java érdekében. Minden cselekedete tiszta és bölcs, és jó.
A könnyek, a fájdalom és a halál
ellenére is hisszük, hogy a teremtő Istenünk végtelenül bölcs és jó. Így
helyezzük egyedüli reményünket Istenbe. Istenre hagyatkozni, ez az igazi hit.
Bármely hit, amit az érzékszervek bizonyítékaival kell alátámasztani, nem
valódi hit /Ján, 20:29/. A hit bizonyságtétele az, hogy Isten minden
cselekedetét tökéletes bölcsességben viszi véghez /’ Tim, 3:16/. Bármilyen
keveset értünk meg ebből, tudjuk, hogy Krisztus engesztelő műve tökéletesen megbékítette
Istent és az embereket, és megnyitotta a mennyországot minden hívőnek.
Rendkívül lényeges, hogy ragaszkodjunk Isten végtelen bölcsességének az
igazságához, mint hitvallásunk egyik tételéhez. Ezenkívül a hit és az imádság
által bele kell vinnünk mindennapi életünkbe.
Isten mindenhatósága /Jelenések 19:6/
A szuverenitásnak és
mindenhatóságnak együtt kell járnia. Hogy minden ható, az összes hatalom
birtoklását jelenti. Isten rendelkezik azzal, ami egy teremtménynek sincs meg:
a hatalom fölfoghatatlan teljességével, az abszolút erővel. Ha elfogadjuk, hogy
Isten végtelen és önmagában létező, azonnal látjuk, hogy mindenhatónak is kell
lennie, és az értelem letérdel, hogy imádja az Isten mindenhatóságát. Mivel
Isten ugyanakkor végtelen, mindennek, amivel rendelkezik, korlátlannak kell
lennie, ezért Istennek korlátlan a hatalma, mindenható.
Ő a VAGYOK, aki öröktől fogva
volt, az Úr, a mindenható Isten. A mindenhatóság nem az összes hatalom
együttesének adott név, hanem egy személyes Isten tulajdonsága, akit mi
keresztyének, az Úr Jézus Krisztus Atyjának hiszünk.
Mivel rendelkezésére áll az
univerzum minden hatalma, az Úr, a mindenható Isten bármit megtehet. Minden
cselekedetét erőfeszítés nélkül végzi. Nem kell energiáját újra feltöltenie.
Önmagában elégséges volta szükségtelenné teszi, hogy Rajta kívül forrást
keressen a megújulásért. Hogy mindent megcselekedjék, amit akar, az Ő végtelen
lényének teljességéből ered.
Mindenható! Előtted ím lehullok a
kérubok sorában; Imádlak, mint jelenlévő Barátot, Csöndes hódolásban. Te adtál
szép smaragdruhát a földnek, S havat küldtél palástnak; A nap és a hold
meghajol előtted,S csillagok imádnak.
beküldte:
Racskóné L. Zsuzsanna
Vissza a tartalomhoz
A járvány legyőzve
ége a napnak. Hazafelé mész a
kocsiddal. Bekapcsolod a rádiót. A recsegő adáson keresztül hallasz egy kis
faluról, valahol távol Indiában, ahol a falu három lakója váratlanul és nagyon
furcsa módon meghalt. Valami olyan influenza okozta a halálukat, amiről még
soha senki nem hallott. Igazából nem is influenza, és tulajdonképpen csak három
emberről van szó..
Néhány orvos útban van, hogy
kivizsgálják a dolgot. Aztán vasárnap a rádióban újabb híreket hallasz. Most
már nem csak három emberről van szó, hanem harmincezerről, és most már a tévé
is foglalkozik a témával.. Egy olyan különleges járványról van szó, amilyennel
még eddig nem találkozott az emberiség.
Hétfő reggel, mire felkelsz, már
minden újság vezércikke ez a történet. Most már nemcsak India, de Pakisztán,
Afganisztán és Irán is megfertőződött, és mielőtt észbe kaphatnál, már
mindenhol erről beszélnek
Az elnök tartott valami beszédet,
amelyben elmondta, hogy ő is, és a kormányban mindenki reménykedik, hogy minden
rendbe jön de, mindenki elmélázik egy kicsit a bejelentésen, hogyan tudjuk
távol tartani magunktól mindezt? És ekkor Franciaország elnöke Európát, sokkoló
bejelentést tesz közzé: lezárják a határaikat. Bármely érintett országból
érkező repülőjáratra érvényes a zárlat, vagyis nem szállhatnak le a gépek az
ország területén.
A hír hallatán kiver a verejték,
és lefekvés előtt kicsit tovább nézed a CNN nemzetközi műsorát. Akkor egy
tudósító bejelenti, hogy egy férfi Párizs egyik kórházában haldoklik a
rejtélyes influenzától. Tehát megérkezett a vírus Európába is. Mindössze annyit
tudnak róla, hogy amikor kiüt rajtad a betegség, tulajdonképpen már egy hete
lappangott benned. Aztán négy napig hihetetlenül rossz állapotba kerülsz,
különféle tünetekkel, majd meghalsz. Anglia lezárja határait, de túl későn.
Kedden reggel az Egyesült Államok elnöke a következő bejelentést teszi:
"A nemzet biztonságának
érdekében minden repülőjárat Európába és -ból, valamint Ázsiába és -ból
törölve." Négy napon belül az egész ország kimondhatatlan félelembe merül.
Az emberek arról beszélnek, hogy mi lesz, ha a mi országunkat is eléri?
Szerda este valaki a parkolóból
lélekszakadva ront be a terembe:
- Kapcsoljátok be a rádiót,
kapcsoljátok be a rádiót!
Mindenki feszülten figyel a kis
hangszóróból jövő bejelentésre. Megtörtént a legrosszabb, amire számítani
lehetett, két nő New York állam egyik kórházában haldoklik a rejtélyes
influenzában. Órákon belül végigsöpör ez a valami az egész országon. Emberek
ezrei dolgoznak éjjel-nappal, hogy megtalálják az ellenszert. De semmi nem
bizonyul hatásosnak.
Váratlanul érkezik a hír:
megfejtették a rejtélyt.. Megtalálták az ellenszert. De az elkészítéséhez egy
olyan valakinek a vére kell, aki még teljesen tiszta. Az egész ország felnőtt
lakosságát felszólítják, hogy mindenki menjen el a városi kórházba, hogy a
vértípusát ellenőrizhessék.
Mindössze ennyit kérnek az
emberektől. Természetesen, amikor pénteken, késő este a kórházhoz értek, már a
parkolóban kígyózik a sor. Nővérek és orvosok rohangálnak, szúrják meg sorra a
várakozókat és címkézik a kémcsöveket.
Aztán odaérnek hozzád és
családodhoz, és tőletek is vért vesznek. Fiad, aki még kiskorú, ragaszkodik
hozzá, hogy ő is vért adhasson. Arra kérnek, maradjatok a parkolóban, és csak
ha halljátok a neveteket, hogy hazamehettek, akkor induljatok el. Hirtelen egy
fiatal férfi rohan ki a kórházból ordítva. Egy nevet kiabál, és egy kórlapot lebegtet.
A fiad megrángatja a kabátod ujját:
- Apu, az én nevemet kiabálja. -
és mielőtt bármit tehetnél, megragadják a fiadat.
- Egy pillanat! Álljon meg! -
kiáltasz rá, mire azt válaszolják:
- Semmi baj, minden rendben van. A vére teljesen tiszta. Szeretnénk
megbizonyosodni róla, hogy nem fertőzött. Úgy tűnik, ugyanis hogy megfelelő a vértípusa.
Öt feszült perc múlva sírva és egymást ölelgetve jönnek ki az orvosok és a
nővérek. Néhányan még nevetnek is. Az elmúlt egy hét alatt ez az első alkalom,
hogy valakit nevetni látsz. Egy idősebb orvos ekkor odalép hozzátok, és azt
mondja:
- Köszönjük, uram. A fia vére tökéletes. Tiszta és hibátlan. Most már elő
tudjuk állítani az ellenszert.
Ahogy a hír elkezd
terjedni, a parkolóban álló tömeg egyre hangosabban örvendezik, imádkozik, sír
és nevet. De aztán az ősz orvos feleségedet és téged félrevon. - Beszélhetnék
önökkel egy percre? Nem vettük észre, hogy a donor kiskorú, ezért szükséges,
hogy aláírják ezt a beleegyező nyilatkozatot.
Elkezded aláírni, de aztán észreveszed az üresen hagyott leveendő vérmennyiség
rubrikáját.
M-m-m-mennyi vért vesznek tőle?
És ekkor az idős orvos mosolya eltűnik. - Nem tudtuk, hogy egy kisgyermek lesz.
Nem voltunk rá felkészülve. Az összes vérére szükségünk lesz. Megdöbbenve
válaszolsz. De-de. Ezt maga nem értheti! Ő az egyetlen fiam!
- Mi a világról, az egész
emberiségről beszélünk! Kérem, írja alá! Mindre szükségünk van. - Nem lenne megoldható,
hogy vérátömlesztést kapjon. Ha lenne tiszta vérünk, akkor kaphatna. Kérem, aláírná?
Tompa csöndben aláírod. Aztán
megkérdezi az orvos:
- Szeretnének néhány percre bemenni hozzá, mielőtt elkezdjük?
Oda tudsz menni?
Oda tudsz menni, ahol a fiad az
asztalon ül, és azt kérdezi: - Apa, anya, mi történik itt?
Meg tudod fogni a kezét, és azt
mondani neki:
- Fiam, nagyon szeretünk téged, és soha nem hagynánk, hogy valami olyan
történjen veled, ami elkerülhető, érted?
El tudsz menni? Ki tudsz úgy menni a szobából, hogy közben hallod fiadat, amint
azt kérdezi : - Apa, anya, miért hagytok el? És aztán a következő héten, amikor
a fiad temetése van, néhányan átalusszák az alkalmat. Vannak, akik el sem
jönnek, mert más dolguk van. Vannak, akik eljönnek ugyan, de csak egy
mesterkélt mosolyt erőltetnek az arcukra, hogy úgy tűnjön, fontos nekik az
egész.
Vajon nem akarnál felugrani, és
azt mondani:
- ELNÉZÉST! A FIAM ÉRTED HALT MEG! HÁT ENNYIRE NEM
ÉRDEKEL? EGYÁLTALÁN JELENT EZ NEKED VALAMIT?
Isten is ezt szeretné mondani ezekben a napokban:
A FIAM ÉRTED HALT MEG!
SZÁMÍT EZ NEKED VALAMIT?
HÁT NEM ÉRTED,
HOGY NEKEM ENNYIRE FONTOS VAGY?
Beküldte: Kindricz Eszter
Vissza a tartalomhoz
A gyerekszoba betöltése imával
Stormie Omartian: Az
imádkozó szülő hatalma
dőről időre a házában mindenkinek
szüksége van szellemi nagytakarításra, különösen azokban a szobákban, ahol
gyermekeink alszanak és játszanak. A Biblia tanít minket arról, hogy
tisztátalan dolgoknak a lakásunkba vitelével együtt a rombolást is bevisszük
otthonunkba. Rendszeresen szükség van „szent” nagytakarításra. Ezt alapelvvé
tehetjük otthonunkban. De ha gyermekünk valami miatt rosszul érzi magát, ha túl
félénk, lázadó, haragos, lehangolt, távolságtartó, furcsa vagy idegen
magatartású, ha fegyelmezési gondok jelentkeznek, ha lidérces álmai vannak, akkor
kétségtelenül szellemi takarítást kell végeznünk. Néha gyorsan megváltoznak a
dolgok egyszerűen attól, hogy betöltitek imáitokkal a gyerekszobát. Keresztyén
énekek, himnuszok, vagy dicsőítő énekek éneklése a szobában, szintén hatékony
eszköz. Gyermekeimben mindig szellemi változást tapasztaltam, mikor ezekben, a
dolgokban engedelmeskedtem.
Egy házaspár barátunk rendkívül
kemény csatát vívott fiukért az Ellenség erődítménye ellen. Ennek a tizenhat
éves fiúnak az életében alkohol, drog, lázadás és okkult praktikák egyaránt
jelen volt. A szülők keresztyén dicsőítő énekeket játszottak, és Isten Igéjét
szólaltatták meg kazettán a fiúk szobájában, amíg iskolában volt. Végül megtört
a lázadás, és a fiú békés, istenhívő fiatallá vált.
Mikor betöltöd imával gyermeked
szobáját, távolíts el mindent, ami nem dicsőíti Istent! Posztereket, könyveket,
magazinokat, fotókat, játékokat, vagy olyan ruházati cikkeket, melyen alkohol-,
drog használat, vagy bármi gyalázatos rajz látható. Természetesen szeretettel
el kell magyarázni gyermekednek Isten Igéjét, és ha csak lehetséges, bátorítani
kell őt, hogy ő maga távolítsa el a megbotránkoztató termékeket. Segítsünk neki
annak megértésében, hogy az ő békességére és áldására szolgál, ha megtisztítja
a szobáját mindattól, ami nem az Úrtól
való. Azután nagy gondossággal
töltsd meg imáiddal a szobáját! Az ilyen szellemi takarítások eredményeként,
csodálatos átalakulásoknak lehettem szemtanúja.
Ez nem babonás rituálé! Ez
gyakorlat Isten jelenlétének erőteljes igénylése az otthonod, és gyermeked
életének minden területe számára. Ez a gyakorlat kifejezi azt, amit Józsué
jelentett ki: ”De én és az én házam népe
az Urat szolgáljuk.”(Józsué 24.15) Olyan ez, mintha ezt mondanánk: - Az
otthonom Isten számára van elkülönítve és megszentelve. Kezdjük el, tehát
imáinkkal betölteni gyermekeink szobáját, mielőtt még sürgős szükség lenne a
szellemi nagytakarításra.
ram, meghívom a Szentszellemet, hogy lakjon ebben a szobában, amely
gyermekeimé. Te vagy a mennynek és a földnek Ura! Kijelentem, hogy ennek a
szobának is Te vagy az Ura! Csordultig töltsd meg azt a Te fényeddel és
életeddel! Távolíts el mindensötétséget, amely azt keresi, hogyan telepedhet be ide! Ne engedd, hogy a
félelem, a harag, a kétségek, a szorongás, a lázadás, a vagy a gyűlölködés
szelleme (nevezz meg bármit, ami gyermeked viselkedésében előfordult)
talpalatnyi helyet találjon! Semmi ne kerüljön ebbe a szobába, amit nem Te
hozol, Uram! Ha lenne itt olyan, aminek nem kellene, mutasd meg nekem, hogy
eltávolíthassam azt! Helyezd e szoba fölé a Te tökéletes védelmedet, hogy a
Gonosz semmi módon ne léphessen be ide! Töltsd be szereteteddel, békességeddel
és örömöddel ezt a szobát! Bárcsak Dáviddal együtt mondaná gyermekem: ”Tökéletes szívvel akarok él ni
otthonomban. Nem vetem tekintetemet haszontalan dologra.” (Zsolt. 101.3/b-4)
Azért imádkozom Uram, tedd ezt a szobát szent hellyé, amely dicsőségedre van
megszentelve!
„Mivelhogy azért ilyen ígéreteink vannak, szeretteim, tisztítsuk meg
magunkat minden testi és lelki tisztátalanságtól, Isten félelmében vivén véghez
a mi megszentelésünket.” 2.Korunthus7.1
(mpe)
Vissza a tartalomhoz
BÖJT ESTI
ISTENTISZTELETEK
ŐSAGÁRD – 2010.
A SOROZAT TÉMÁJA:
KRISZTUS HÉT „SZAVA” A KERESZTEN
IDŐPONT
|
ALAPIGE
|
SZOLGÁLÓ
|
Február 18.
|
Atyám, bocsáss meg
nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek.
/Lk 23,34/
|
Kollár Zsolt
|
Február 25.
|
Bizony, mondom
néked, ma velem leszel a paradicsomban.
/Lk 23,43/
|
Sellyei Imre
|
Március 4.
|
Asszony, íme, a te fiad! Fiú, íme, a te anyád!
/Jn
19,26b-27/
|
Fűke Szabolcs
|
Március 11.
|
Én Istenem, én Istenem,
miért hagytál el engem?
/Mk 15,34/
|
Mekis Ádám
|
Március 18.
|
Szomjazom.
/Jn 19,28/
|
dr. Fischl Vilmos
|
Március 25.
|
Elvégeztetett!
/Jn 19,30/
|
Lajtos János
|
Április 1.
Nagycsütörtök
|
Atyám, a te kezedbe
teszem le az én lelkemet!
/Lk 23,46/
Úrvacsorás alkalom
|
Eszlényi Ákos
|
Vissza a tartalomhoz
Modlitba rodičov za dietky
Hospodine, zveril si nám dietky do opatery. Od malička ich máme
vychováva» a privádza» k Tebe. Vnukni nám myąlienky a ukáľ cesty, ako ich
priblíľi» k Tvojej láske. Daj, aby sme sa za ne modlili, spolu s nimi do chrámu
chodili. Nech sú v ľivote čestné, láskavé , pravdivé. A keďby sme nerozumeli uľ
ich myąlienkam a spôsobom, daj, nech ich naďalej milujeme , lebo vąetci Tebe
patríme. Ochraňuj ich na cestách ľivota, zavaruj od zlej spoločnosti, hrieąnych
sklonov, nečistoty v slovách i skutkoch. Na Tvoju pomoc očakávame pre Jeľiąa
Krista, Priateµa dietok.,
Vissza a tartalomhoz
Felhívás:
Kéziratokat várunk a következő számainkhoz! Minden hónap 3. vasárnapi megjelenésre törekszünk, a kéziratok eljuttatásánál ezt kérjük vegyék figyelembe.
Kiadja: Ősagárdi Evangélikus Egyházközség Lelkészi Hivatala
Cím: 2610 Ősagárd, Rákóczi út 18.
Tel: 06-35-360-225
osagard@lutheran.hu
Szerkesztő: Misjákné Petyánszki Erzsébet
misjakerzsi@citromail.hu
Internetes változat: Zöld Zoltán
zolizold@gmail.com